روحیه جهادی حاج قاسم سرلوحه عمل اکثریت نمایندگان مجلس است/ تبعیض نظام آموزشی برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست/ دستورات اسلامی ما بهترین نسخه برای تعلیم و تربیت است

بی شک اگر ما نظام تعلیم و تربیت را به عنوان یک نهاد سرمایه ای تلقی کنیم نظام آموزشی تبدیل به مولد بزرگ برای کل جامعه می شود و نگاه مصرف کننده بزرگ به این مقوله کنار گذاشته می‌شود.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم و از فعالان حوزه آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار سادس:

تحول درنظام آموزش پیشرفت در کشور را به ارمغان خواهد آورد؛ نگاه به نظام آموزشی باید برجسته شود و آموزش و پرورش در راس امور اجرایی کشور قرار بگیرد.

جامعه باید به ستمی حرکت کند که هیچ معلمی دغدغه معیشتی و مشکل منزلتی نداشته باشد و همه باید به این جایگاه غبطه بخورند.

یک معلم با سی سال خدمت صادقانه که ثمره وجودی خودش را فدای دانش آموزان می‌کند نباید در دوران بازنشستگی مورد بی مهری قرار بگیرد و فراموش شود.

مجلس یازدهم مصمم است وارد مقوله حل مشکلات فرهنگیان شود چرا که حقوق و مزایای بازنشستگان فرهنگی پایین و قانون همسان سازی حقوق در مورد آنها اجرا نمی‌شود.

تبعیض در آموزش اصلا برازنده این نظام نیست هرچند به برکت این انقلاب، ما آموزش را به دورترین نقاط ایران رساندیم اما توازن عدالتی در امر آموزش مشاهده نمی‌شود.

شعار مجلس خصوصا اعضای کمیسیون آموزش تلاش برای عدالت آموزشی برای همه اقشار جامعه است.متاسفانه آموزش و پرورش به دغدغه قلبی مسئولان دولتی ما تبدیل نشده است در حالی توجه به امر آموزش اساس پیشرفت هر کشوری است.

بی شک اگر ما نظام تعلیم و تربیت را به عنوان یک نهاد سرمایه ای تلقی کنیم نظام آموزشی تبدیل به مولد بزرگ برای کل جامعه می شود و نگاه مصرف کننده بزرگ به این مقوله کنار گذاشته می‌شود.

دستورات اسلامی ما بهترین نسخه برای تعلیم و تربیت است و احتیاجی به دستورات دیکته شده غرب نداریم خوشبختانه سند تحول نظام آموزش و پرورش به عنوان اسناد بالادستی در کشور ما تدوین شده است، آموزش و پرورش سند ایرانی اسلامی می‌خواهد و باید از الگوی بومی باید استفاده کرد.

رویکرد مسئولان دولتی به سند 2030با کمال تاسف حکایت از غفلت آنها به داشته‌های بومی است، به نظر می‌رسد آنها برای رضایت بیگانگان به پروتکلهای غربی تن داده بودند و تسلیم فشار مراکز غیردینی آنها شده بودند و تعمدا ظرفیت خودمان را کنار گذاشتند.

خوشبختانه با هوشیاری رهبرانقلاب جلوی این مساله گرفته شد هرچند هنوز تلاش‌های مذبوحانه ای توسط دست اندرکاران به صورت پنهان برای اجرای سند 2030 انجام می شود.

برای آسیب شناسی حوزه آموزش باید تمام همت ما بر توجه به صورت همزمان به دو مقوله پرورشی و آموزشی باشد، تمام مشکلات نظام آموزشی ما به عدم توجه و کوتاهی به این دومقوله است.

ما در حوزه آموزش باید به جای حفظیات به مسئله محوری در آموزش حرکت کنیم تا تخصص به نوعی در جامعه نهادینه شود.

در نظام آموزش و پرورش از نظر تربیتی مشکل داریم، متاسفانه در این سالها توجه به مسئله تربیتی کم رنگ و به مقوله پرورش توجه نشد براساس سند تحول آموزش و پرورش باید نظام تعلیم، تربیت و پرورشی ما مورد بازنگری قرار بگیرد.

علی‌رغم ضعف مدیریتی که از گذشته خصوصا در دولت یازدهم وجود داشت مجلس یازدهم بارقه امید را در بین مردم روشن کرد و انتظارات به حدی است که در مجلس یازدهم برای مشکلات معیشتی و اجتماعی کشور باید بهترین اقدامات را انجام دهیم.

مجلس یازدهم یک نقطه امیدی را در بین مردم ایجاد کرد اما خطری که در کمین این مجلس این است دچارشدن نمایندگان به روزمرگی است.؛روزمرگی حاصل غرور کاذب و موجب بازماندن از اولویت‌ها می‌شود؛ مردم منتظرند که کارشان گشایش پیدا کند و این انتظار نباید به ناامیدی دیگری منجر شود.

اراده‌ای که بین نمایندگان مجلس برای حل این مشکلات وجود دارد برگرفته از روحیه جهادی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است ما می خواهیم برای خشنودی مردم و آرمان ها، اقتدارو عزت نظام  تلاش کنیم.

مجلس یازدهم همه کوشش خود را برای ریشه‌کن کردن فقر گذاشته است تا بتوانیم الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت را در جامعه نهادیه و کشور را به نقطه آرمانی انقلاب نزدیک کنیم.

اصل 31 قانون اساسی تهیه مسکن برای مردم را به عهده دولت گذاشته است مقوله مسکن مانند ازدواج و اشتغال یکی از دغدغه های جوانان این کشور است که باید به آن توجه شود.

پروژه مسکن مهر دارای ضعف هایی بود اما نباید دولت تدبیر و امید صورت مساله آن را پاک می‌کرد دولت به جای عیب یابی پروژه مسکن مهر را رها کرد.

 مجلس با نگاه کارشناسی باید جامعه را به سمت ازدواج آسان ریل گذاری کند که زمینه آن حل معضل مسکن و اشتغال است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *