میلیون‌ها نفر در مسیر طوفان شدیدِ هند و بنگلادش


با نزدیک شدن طوفان «آمفان» بارش شدید باران و وزش تندباد در شرق هند و بنگلادش گزارش شده است.

به گزارش سادس، طبق پیش بینی کارشناسان هواشناسی طوفان سهمگین آمفان تا ساعاتی دیگر مناطقی از هند و بنگلادش را درمی‌نوردد. میلیون‌ها نفر از سکنه این مناطق در هر دو کشور به منظور آماده سازی برای مقابله با طوفان، خانه های خود را ترک کرده و به پناهگاه‌ها منتقل شدهاند.

همچنین همه گیری بیماری کووید ۱۹ مدیریت شرایط فوق را برای مقامات هر دو کشور مشکل کرده است.

در دو کشور هند و بنگلادش از مدارس و ساختمان‌های دیگر درخواست شده تا به شکل پناهگاه‌های موقت آماده شوند اما در شرایط شیوع کروناویروس و لزوم حفظ فاصله گذاری اجتماعی به وجود تعداد بیشتری از این ساختمان‌ها نیاز است.  

پلیس ایالت بنگال غربی در هند که طبق پیش بینی‌ها با وقوع طوفان آمفان بیشترین خسارت را متحمل خواهد شد، اعلام کرد: اکثر مردم تمایلی به حضور در پناهگاه‌ها ندارند چرا که نگرانند در معرض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار گیرند.

کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند که آمفان یکی از بزرگترین طوفان‌ها در یک دهه گذشته است. انتظار می‌رود سرعت حرکت این طوفان ۱۸۵ کیلومتر در ساعت باشد که به لحاظ رده بندی شدت در سطح پنجم قرار می‌گیرد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همچنین مقامات بنگلادش ابراز نگرانی کرده اند که طوفان آمفان از طوفان «سیدر» که سال ۲۰۰۷ این کشور را درنوردید و حدود ۳۵۰۰ کشته برجا گذاشت، شدیدتر باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *