كشف 30 قلم اشياء عتيقه تاريخي در گرگان

فرمانده انتظامي گرگان از كشف 30 قلم اشياء عتيقه تاريخي در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری سادس سرهنگ “رضا عسكري” گفت: در پي كسب اخبار و اطلاعاتي مبني بر اينکه فردي تعدادي اشياء عتيقه قديمي در زمين كشاورزي شخصي خود پيدا کرده است، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي بخش بهاران قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران با تحقيقات گسترده پليسي و طي هماهنگي با مقام قضائي موفق شدند متهم را در منزلش دستگير و جهت سير مراحل قانوني به يگان انتظامي منتقل کنند.

عسكري افزود: طي تحقيقات فني و تخصصي صورت گرفته ،متهم لب به اعتراف گشود و اعلام کرد که طي مدت زيادي حفاري موفق به کشف عتيقه‌جات شده است.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: در اين راستا ماموران در بازرسي از منزل متهم موفق به کشف 30 قلم اشياء عتيقه قديمي شامل سكه نقره، سكه طلا، دستبند، انگشتر و كتيبه شدند.

وي با اشاره به اينکه متهم با تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد، تاکيد کرد: برابر نظر کارشناسان ميراث فرهنگي، اشياي مکشوفه مربوط به دوران اسلامي است.

فرمانده انتظامي گرگان در پايان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت‌ مجرمانه، مراتب را در سريع‌ترين زمان از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *