مهاجری: مسئولیت شکست بر گردن من است/ عملکردمان جای دفاع کردن ندارد


رضا مهاجری

سرمربی تیم فوتبال نساجی می‌گوید عملکرد امروز تیمش جای دفاع کردن ندارد و مسئولیت باخت هم بر عهده اوست.

به گزارش سادس، رضا مهاجری، سرمربی تیم فوتبال نساجی در نشست خبری بعد از شکست تیمش برابر سایپا بیان کرد: ما امسال باخت و نتایج بد داشتیم اما جای دفاع هم بود ولی امروز هیچ جای دفاعی نداریم. با تمام شرایطی که امروز به وجود آمد از فوتبال قائمشهر، نساجی و تماشاگران عذرخواهی می‌کنم. مسئولیت شکست بر گردن من است. این تماشاگر لیاقت بیشتری می‌خواهد. امروز خیلی چیزها را باختیم. در این چند روز به بازیکنان می‌گفتم که بازی با سایپا سخت است. در اتاق کنفرانس هم سه بار کلمه سخت را به کار بردم ولی متاسفانه بازیکنان روی چیزهایی که کار و تاکید کرده بودیم دقت نکردند. گفته بودیم سایپا در انتقال توپ به حمله قوی است و گل‌ها را هم روی همین خوردیم.

او ادامه داد: ما تمرین انجام می‌دهیم ولی روز مسابقه احساس به منطق غلبه می‌کند و این اتفاقات میفتد. در روز خراب‌مان وقتی پنالتی برای ما گرفته شد و در شرایطی که می‌توانستیم به بازی برگردیم اما داور دستور به تکرار ضربه پنالتی داد. من همیشه برای داوران احترام قائلم. امروز یک پنالتی برای ما رخ داد و یک پنالتی هم برای سایپا. دقیقا زمانی که سایپایی‌ها پنالتی زدند، دو بازیکنانشان وارد محوطه جریمه شدند. بهترین زمانی که می‌توانستیم به بازی برگردیم را با از دست دادن پنالتی از خودمان گرفتیم. داور هم در این قضیه بی تاثیر نبود. باید بهتر کار کنیم. در بازی قبلی برابر پیکان هم به لحاظ فوتبالی خوب نبودیم اما بازی را بردیم. امروز هم خوب نبودیم. باید این دو بازی را ببنیم و شاید شکل فوتبال‌مان را عوض کنیم. باید تصمیم بهتری بگیریم تا غافلگیر نشویم.

مهاجری درباره نوید عاشوری هم بیان کرد:‌ عاشوری با نیم فصل اول فرق کرده است. ولی اینکه دل و دماغ کار کردن را نداشته باشد، صحیح نیست. او کارش را انجام می‌دهد و من خودم از منتقدان او در دو بازی قبلی هستم. باید صحبت کنیم تا ببینیم چرا نسبت به نیم فصل اول افت کرده است. لیگ ادامه دارد و او جز بازیکنان تاثیرگذار ماست. نیاز داریم او را به روزهای خوبش برگردانیم و اشکال کار را بفهمیم. البته امروز تیم ما خوب نبود. از عملکرد بازیکنانم نمی‌توانم امروز دفاع کنم. مسئولیتش هم با من است.

سرمربی نساجی درباره اینکه بازیکنانش خسته به نظر می‌رسند هم توضیح داد: خستگی را نمی‌دانم اما وقتی در یک بازی عقب میفتید کار سخت می‌شود. امروز خیلی توپ لو دادیم. زمانی که به منطقه خطر تیم حریف می‌رسیدیم توپ را لو می‌دادیم. وقتی توپ را لو می‌دادیم باید ۷۰ متر به عقب برمی‌گشتیم تا توپ را به دست بیاوریم. ما تمرین کردیم در هنگام از دست دادن توپ فشار اولیه به حریف وارد کنیم. این‌جا کار ما اشکال داشت و دو وینگر و یک مهاجم ما وظایف دفاعی‌شان را انجام ندادند.

مهاجری درباره عملکرد علیرضا حقیقی، دروازه‌بان تیمش هم، گفت: ما یک تیم هستیم و ۲۵ بازیکن داریم. در هر بازی تغییرات داریم. تغییرات هم با توجه به شرایط روحی بازیکنان و نیاز تیم انجام می‌شود.

سرمربی نساجی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر به عقب برگردد باز هم حامد شیری را در این بازی تعویض می‌کند یا خیر توضیح داد: ما با بیرون آوردن شیری تغییر سیستم دادیم و باز هم این کار را می‌کردم. من بر مبنای یک تفکر این سیستم را چیده بودم و وقتی از این تفکر دور شدیم باید تغییر ایجاد می‌کردم و این یک نیاز بود تا فشار را به زمین حریف ببریم.

او درباره جدایی بعضی از بازیکنانش در پایان نیم فصل اول هم بیان کرد: ما تیمی بودیم که در یک تغییر بزرگ بودیم و فوتبال ما در حال شکل‌گیری بود و نزدیک به یک هارمونی بودیم اما مرکز ثقل تیم ما دچار تغییر شد. این روی کار ما تاثیرگذار است.

مهاجری در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنانش در بازی برابر سایپا خودشان را از پیش برنده می‌دانستند هم اظهار کرد: تیم ما امروز برانگیختگی لازم را نداشت و ما باید قوی‌تر عمل می‌کردیم. من همیشه از این بازی‌ها می‌ترسم. در برابر پرسپولیس و استقلال بازیکنان ذهنش آماده است اما در این بازی‌ها باید خودمان را به لحاظ ذهنی قوی نگه داریم.

سرمربی نساجی اضافه کرد: هر بازی استراتژی خاص خودمان را داریم. امروز تغییر سیستم دادیم و نظری را در کنار باقری بازی دادیم. وقتی دیدیم باقری تحلیل رفته عباس‌زاده را به زمین فرستادیم. این تغییرات باید باشد. باید ریکاوری کنیم. هنوز بازی‌های زیادی مانده و باید برای اعتبار خودمان و تماشاگران محکم‌تر کار کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در تمرینات از ماهینی به عنوان هافبک دفاعی استفاده کرده است هم بیان کرد: نه، با توجه به نیازمان سعی کردیم از او در دفاع وسط استفاده کنیم. یکی از مشکلات ما در نیم فصل اول دفاع وسط بود. می‌خواستیم با این کار شیری را یک خط جلوتر بیاوریم. در ابزی با پیکان این تاکتیک ما جواب داد.

مهاجری ادامه داد: شما در تمرینات ما نیستید و تفکر تاکتیکی ما را نمی‌دانید. ما سعی می‌کنیم بهترین ترکیب را انتخاب کنیم. ممکن است اشتباه هم بکنیم. ما یک جای خالی هم برای گرفتن بازیکن آزاد داریم و قطعا بازیکن جذب می‌کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *