تدوين متون آموزشي مرزباني با بهره گيري از دانش و تجربه پيشکسوتان

فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينکه “دانش افزايي “و “به روز شدن تجهيزات” در کنار بهره مندي از تجربه پيشکسوتان کاربردي خواهد بود، گفت : تجربه هاي پيشکسوتان در محتواي متون آموزشي مرزباني گنجانده مي شود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار ” قاسم رضايي” در حاشيه بازديد از برگزاري دوره استخدامي درجه داري مرزباني مركز آموزش ” ثامن” مشهد در نشستي با جمعي از پيشكسوتان و فرماندهان پيشين ناجا خواستار انتقال تجارب با ارزش خدمتي پيشکسوتان در فرايند آموزش فراگيران مرزباني شد.

فرمانده مرزباني ناجا افزود : هدف از اين ديدار گرامي داشت تلاش و خدمات پيشکسوتان و بهره مندي از دانش و تجربه اين عزيزان است.

وي با بيان اينکه مرزباني در برنامه هاي آتي خود در نظر دارد دوره هاي درجه داري ،عرضي، عالي و دافوس مرزباني را در مركز آموزش ثامن مشهد برنامه ريزي و برگزار نمايد، گفت : دعوت از پيشکسوتان و فراهم آوري بستر انتقال تجربيات اين عزيزان در دوره هاي آموزشي مرزباني از برنامه هاي پيش رو است.

اين مقام ارشد انتظامي تاکيد کرد : “دانش افزايي” و “به روز شدن تجهيزات” در کنار کسب و بهره مندي از تجربه هاي پيشکسوتان “کاربردي” خواهد بود.

وي از بکارگيري تجربه و دانش پيشکسوتان در تدوين محتواي متون آموزشي خبر داد.

لزوم اتخاذ رويکرد “حرفه اي شدن” توسط مرزباني

در ادامه اين نشست، سردار “حامد” از پيشکسوتان مرزباني، بيان کرد : بايد مرزباني با توجه به شرح وظايف خطير خود، عملکرد و رويکرد “حرفه اي” در ماموريت هاي اعمال کند.

وي افزود : لازم است با شناسايي تهديدها و آسيب ها، آموزش هاي مدون و کاربردي صورت بگيرد.

اين پيشکسوت مرزباني مطرح کرد : اين گونه نشود كه با توجه به وقت و سرمايه هاي زيادي كه در ارائه آموزش ها صرف مي شود، نتوانيم در ارائه تجارب عملي و مستقيم خوب عمل كنيم.

وي تاکيد کرد : بايد تشكيلات مرزباني به سمتي برود كه دكترين تخصصي خود را در انجام ماموريت ها پياده كند و اين دكترين متناسب با تهديدات فرا رو و آموزش هاي مختص مرزباني باشد.

موفقيت هاي امروز مرزباني نتيجه توجه به امر آموزش است

در ادامه اين نشست، سردار “فهيمي راد” با اشاره به موفقيت هاي كنوني فرماندهي مرزباني در قياس با سال هاي گذشته، سير موفقيت ها را نتيجه توجه به آموزش دانست و افزود: در مرزباني آموزش، موضوع مهم و اصلي است زيرا ماموريت هاي سنگين و امنيتي را بر عهده دارد و بحث تغيير محتواي آموزش در مرزباني بسيار مهم است و بايد آموزش ها صرفا در جهت ماموريت هاي مرزي تدوين و اجرا شود.

وي افزود : بايد تهديد ها را شناسايي و بر اساس اين تهديد ها آموزش هاي مدون و كاربردي را تدوين و اجرايي کرد.

گفتني است اين نشست با حضور پيشكسوتاني چون سرداران “حامد”، ” فهيمي راد”،”عليزاده” ، “نكويي” و …برگزار شد. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *