آیت‌الله شبستری: دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی به سرعت مجازات شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت : مطالبه رهبر معظم انقلاب و ملت عزیز ایران تعیین تکلیف وضعیت این افراد و استرداد دریافتی‌های آنان است و این افراد که مفسدین اجتماعی هستند، باید به سرعت مجازات شوند.

به گزارش سادس، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به اینکه از جمله منکرات اقتصادی، ربا، رشوه‌خواری و رانت‌خواری است اظهار داشت: متأسفانه در جامعه ما افرادی هستند که با پارتی‌بازی وام از بانک‌ها با سود کم وام دریافت می‌کنند و همان وام را در بانک دیگری با سود بیشتر می‌گذارند، آیا این مصداق بارز رانت‌خواری نیست؟

وی افزود: این موضوع مصداق روشن منکر اقتصادی است و در جریان حقوق‌های نجومی چه در میان مدیران و چه پزشکان است که دولت باید جلوی آن را بگیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در میان هر صنف افرادی هستند که به اندازه حق خود دریافت می‌کنند، گفت: زمانی که از مسئولین قضایی می‌پرسیم چرا به موضوع حقوق‌های نجومی رسیدگی نمی‌کنید می‌گویند دولتی‌ها لیست این افراد را به ما معرفی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: به افراد کمی در رابطه با حقوق‌های نجومی اقدام شده و دولتی‌ها می‌گویند دریافتی این‌ها قانونی است و گاهی نیز می‌گویند به تدریج شروع کرده‌ایم.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب و ملت عزیز ایران تعیین تکلیف وضعیت این افراد و استرداد دریافتی‌های آنان است و این افراد که مفسدین اجتماعی هستند، باید به سرعت مجازات شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت‌های عملیات آزادسازی موصل، افزود: در حدود ۴۰۰ کیلومتر از اطراف موصل آزاد شده است و گروه تروریستی داعش سعی دارند یک زمین ویران و سوخته‌ای به مردم عراق تحویل دهند.

وی ادامه داد: حضور خودسرانه و بدون اجازه دولت ترکیه در عراق یکی از موضوعات پیچیده است و ترکیه قصد دارد با ادعاهای بی اساس، موصل و کرکوک را از عراق پس بگیرد ولی به فضل پروردگار، با آمادگی و عزم انقلابی نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق، به زودی عراق از لوث داعشی های کثیف و نیروهای متجاوز ترکیه پاک می‌شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به ۱۳ آبان روز استکبارستیزی، اتفاقات این روز از جمله تبعید امام (ره) به دلیل اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون و تسخیر لانه جاسوسی را به توطئه‌های آمریکا مربوط دانست و گفت: عامل اصلی این حوادث آمریکای جنایتکار و شیطان اکبر است و دانش آموزان و همه مردم ایران اسلامی باید رسالت انقلابی خود را در این باره انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه امسال خصومت‌های امریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به ایران مشهود شده است، ادامه داد: پس از اجرای برجام توقعات بی‌جایی از زبان مسئولان آمریکا شنیده می‌شود و ما اخیراً بدعهدی آمریکا را در برجام می‌بینیم که علاوه بر مسائل هسته‌ای توقع دارند صنایع موشکی را نیز تعطیل کنیم.

خطیب جمعه تبریز یادآور شد: این‌ها سخنان بیخود و بی‌اساسی است و من مطمئنم به دلیل این سخنان و بدعهدی‌های آمریکا، حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گسترده‌تر و شعار مرگ بر آمریکا بلندتر از همیشه شنیده خواهد شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت چهارمین اختر آسمان امامت و ولایت، یادآور شد: امام سجاد (ع) سنگربان قیام کربلا هستند که با استقامت و رشادت خود توانستند پیام مظلومیت خاندان عصمت و طهارت (ع) را در کوفه و شام را ابلاغ و جنایات یزیدیان را افشا کند.

آیت الله مجتهد شبستری بااشاره به دهم آبان ماه سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی گفت:  ایشان طلایه‌دار شهدای محراب است که علاوه بر شخصیت علمی از ابتدای نهضت در خدمت امام و انقلاب بود و پس از تبعیدهای مکرر، ساواک پرونده قطوری برای وی تشکیل داده بود که در آن زمان عده‌ای کوته فکر در دوران مبارزه و پس از انقلاب به ایشان جسارت می‌کردند ولی اراده پولادین این سید جلیل‌القدر باعث بی اعتنایی در برابر این جسارت‌ها شد.

وی افزود: هم اکنون نیز عده‌ای که نمی‌توانند بر علیه مقام شامخ ولایت حرفی بزنند، علیه دفتر مقام معظم رهبری کذبیاتی منتشر می‌کنند که سخن این افراد مغرض، جاهل و یا مزدور تأثیری در عموم مردم بصیر ایران نمی‌گذارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *