باد و باران و برف در شمال غرب کشور

[ad_1]

به گزارش سادس:

سازمان هواشناسی اعلام کرده عصر امروز و فردا شمال غرب و غرب کشور شاهد ابر، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود و از روز یکشنبه در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی طی سه روز آینده سامانه های هواشناسی در نوار شمالی کشور تحت تاثیر عبور امواج متناوب تراز میانی جو هستند به طوری که امروز در بخش هایی از شمال غرب کشور به ویژه شهرهای شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ابرناکی و بارش باران و در ارتفاعات این مناطق بارش برف پیش بینی می شود.

احد وظیفه افزود: در برخی مناطق غرب دامنه های البرز مرکزی و غربی و سواحل غربی خزر نیز افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا شنبه همراه نفوذ جریانات شمالی از روی دریای خزر به نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شهرهای شمالی شمال غرب کشور، و ارتفاعات البرز افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

به گفته وی این موج روز یکشنبه در بخش هایی از شمال شرق کشور در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سبب بارش پراکنده، کاهش موقتی دما و وزش باد خواهد شد. روز یکشنبه همچنین به همراه ورود سامانه کم فشار به روی دریای خزر جریانات جنوبی گرم در نوار شمالی کشور حاکم خواهد شد. بر این اساس، در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش خواهد یافت و در برخی مناطق سواحل غربی خزر و اردبیل وزش باد شدید جنوبی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی دمای هوای تهران را امروز کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش بینی کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای تهران ۲۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد اعلام شده است. هوای تهران فردا نیز نیمه ابری، به تدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد پیش‌بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای فردا در تهران ۲۴ و ۱۴ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *