وزیر علوم: ۶۰۰ هزار صندلی در دانشگاه‌ها خالی مانده

به گزارش سادس:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه امسال متقاضی ورود به دانشگاه‌های خیلی کم بود، گفت: حدود ۶۰۰ هزار صندلی در دانشگاه‌ها خالی مانده است.

به گزارش مشرق، محمد فرهادی ظهر امروز در نشست با روسای دانشگاه‌های خراسان شمالی در دانشگاه بجنورد اظهار کرد: مجوز ردیف هیات علمی دانشگاه در حوزه اداری و استخدامی است و امسال قرار شده است تا اعتبار جذب ۱۵۰۰ ردیف هیات علمی تامین شود.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت دانشگاه پیام نور تصریح کرد: دانشگاه پیام نور باید به روال سابق آموزش از راه دور و به مسیر فعالیت خودش بازگردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اساسا دانشگاه پیام نور با فعالیت مجازی می‌تواند پذیرش نامحدود دانشجو داشته باشد که این مورد پیگیری می‌شود و اصلاح اساسنامه آن در دستور کار است.

وی گفت: نقاطی هستند که فاصله‌شان با دانشگاه پیام نور ۱۰ کیلومتر بوده که این درست نیست و در سند آمایش به این موارد توجه شده است و یا مرکز آموزش عالی داریم که متاسفانه ۴۵ دانشجو دارد ازاین‌رو باید به سمتی برویم که دانشگاه‌ها در مسیر خودشان حرکت و کار کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رویکرد این وزارتخانه در عدم صدور مجوز فعالیت برای دانشگاه‌های جدید غیرانتفاعی و غیردولتی بیان داشت: در این دولت مجوزی برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی داده نشده است و این وزارتخانه به این موضوع توجه دارد.

وی با اشاره به‌ضرورت آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه هم به موضوع توسعه آموزش‌های مهارتی تاکید شده که در این زمینه اکنون دارد کار و برنامه‌ریزی می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت ورودی به دانشگاه‌ها بیان داشت: امسال متقاضی ورود به دانشگاه خیلی کم داشتیم و حدود ۶۰۰ هزار صندلی دانشگاه‌ها خالی مانده است.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های مختلف سطح خراسان شمالی هم تاکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین نسبت به پیگیری مسائل و مشکلات دانشگاه‌های استان از جمله مجتمع آموزش عالی شیروان قول مساعد داد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *