احتمال دیدار محمود عباس با مشعل و هنیه در قطر

به گزارش سادس:

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به قطر سفر کرده ممکن است با خالد مشعل و اسماعیل هنیه در دوحه دیدار و گفت‌وگو کند.

 به گزارش مشرق، «عزام الاحمد» عضو شورای مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پنجشنبه (امروز) با «تمیم بن حمد» امیرقطر دیدار می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه «الغد» عباس قرار است با امیر قطر آخرین تحولات اراضی اشغالی و پرونده آشتی فلسطینی را بررسی کند.

در پی درگذشت امیر اسبق قطر (پدربزرگ امیر فعلی این کشور) محمود عباس روز گذشته برای همدردی با مسئولان قطری وارد این کشور شد.

الاحمد گفته که ممکن است عباس در مدت اقامتش در قطر، با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و اسماعیل هنیه نایب رئیس او نیز دیدار وگفت‌وگو کند.

وی تأکید کرد که این دیدار در چارچوب دیدارهای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رهبران جریان‌های فلسطینی است و به جلسه آشتی برای پایان دادن به اختلافات نیست زیرا عباس معمولا در این نشست‌ها شرکت نمی‌کند و تنها در زمان حصول نتیجه در جلسات آشتی حضور پیدا می‌کند.

الاحمد گفت که تماس‌های فشرده‌ای بین جنبش فتح و حماس با حضور قطر صورت می‌گیرد تا دیداری بین دو طرف شکل بگیرد اما هنوز تاریخ مشخصی برای این مسأله اعلام نشده و ممکن است در هر لحظه صورت بگیرد.

وی ادعا کرد که طی سه روز گذشته تماس‌هایی ازطرف حماس گرفته شده تا جلسات گفت‌وگو میان حماس وفتح از سر گرفته شود و افزود: گفت‌وگوهای آتی از همان جایی که متوقف شده از سرگرفته خواهد شد و در خصوص تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و شورای ملی گفت‌وگو خواهد شد.

الاحمد گفت اگر مسأله توافق بر تشکیل دولت وحدت ملی با شکست روبه رو شود به صورت مستقیم به سوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گام بر می‌داریم تا بر اساس نتایج انتخابات تصمیم گیری صورت بگیرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *