کاهش ۲۰ درصدی جرائم و تخلفات کارکنان ناجا/ تجهیز یگان‌های مرزی جنوب شرق کشور

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به امنیت استان سیستان و بلوچستان در سال های گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز این استان در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سردار حسین اشتری در کمیسیون ویژه عملیات شرق کشور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از تلاش های مجموعه فرماندهی انتظامی استان و مرزبانی در طول سال ۹۴ و موفقیت های به دست آمده تقدیر کرد و اظهار کرد: همه همکاران، مدیران و فرماندهان این دو مجموعه اقدامات مؤثری را در ایجاد امنیت استان داشته اند.

وی در ادامه اظهار داشت:مقام معظم رهبری در تدابیر و فرمایشات خود توصیه هایی را برای امنیت کل کشور و همه نیروهای مسلح و توصیه هایی را نیز برای امنیت شرق کشور داشتند که در هردو شکل فرمایشات ایشان مبنای کار ماست.

سردار اشتری به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بنیه دفاعی و آمادگی رزمی کارکنان پلیس اشاره کرد و گفت:طبق فرمایش ایشان از نظر آمادگی دفاعی و رزمی باید به صد در صد برسیم تا بتوانیم به سمتی پیش برویم که با استفاده از امکانات موجود چه از نظر نیروی انسانی و تجهیزات، پاسخگوی امنیت و آرامش در این استان باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه امنیت استان سیستان و بلوچستان در سال های گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شد و اظهار داشت: امروز این استان در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد چه در نقطه صفر مرزی چه در شهرها و اقصی نقاط استان.

وی امنیت موجود در استان سیستان و بلوچستان را نتیجه تلاش ها و زحمات همه فرماندهان و رزمندگان در این استان دانست و گفت: باید قدر امنیت حاکم بر کشور را بدانیم و در مسیر حفظ آن تلاش کنیم.

سردار اشتری در ادامه بر ارتقای تلاش ها و زحمات ماموران انتظامی استان در راستای حفظ امینت پایدار در سیستان و بلوچستان تأکید و گفت:با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری،یکی از موضوعاتی که باید در اولویت اقدامات پلیس قرار گیرد مبارزه و برخورد با باندها و شبکه های قاچاق کالا، ارز، سوخت، انسان و مواد مخدر می باشد.

فرمانده ناجا آموزش و ارتقای توانمندی ماموران انتظامی استان سیستان و بلوچستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: آموزش ها باید متناسب با مأموریت، نوع جرائم و به روز باشد و این یکی از ضروریاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود بر استفاده از ظرفیت تمام سازمان‌ها، نهادها و قبایل برای ایجاد امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان تأکید و اظهار کرد: جلب مشارکت مردم و دیگر نهادها در تأمین امنیت باید سرلوحه اقدامات پلیس باشد.

سردار اشتری یکی از ضروریت‌های کار پلیس در این استان را اشراف اطلاعاتی دانست و تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی نسبت به گروه های معاند، ضد انقلاب و اشرار را باید افزایش دهیم که این نیازمند افزایش یک سری امکانات فنی است که باید تقویت شود تا از این طریق بتوانیم تاکتیک دشمن را شناسایی و نسبت به خنثی سازی آنها اقدام کنیم.

وجود گروه های سلفی و تکفیری موضوعی دیگری بود که سردار اشتری به آن اشاره کرد و ادامه داد:آمادگی سپاه و نیروی انتظامی در مرزها به گونه ای است که اجازه هیچ گونه تحرکی را به این گروه ها نخواهیم داد.

سردار اشتری ضمن ابراز خوشحالی از همکاری و همدلی خوب فرماندهی انتظامی –مرزبانی و قرارگاه قدس سپاه در این استان خاطر نشان کرد: همه ما زیر نظر یک فرمانده هستیم و ایشان از ما همکاری و همدلی می خواهند پس ما باید ضمن استقلال در حیطه کار و وظایف خود، صد درصد با هم همکاری داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه اظهار داشت: در هر استان باید متناسب با ساختار آن استان از نظر جغرافیا،جمعیت،جرم و تهدید مأموریت های خود را سازماندهی و برنامه ریزی کنیم که در این استان و شرق کشور برخورد با اشرار، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان از اولویت‌ها می‌باشد که باید روی آن کار شود.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: در نیروی انتظامی سه محور و نگاه دنبال می شود که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز می باشد، یکی نگاه به داخل و معیشت و صیانت از کارکنان می باشد،دیگری نگاه به مأموریت و سومی نگاه به مطالبه از مسئولان است.

وی از کاهش ۲۰ درصدی جرائم و تخلفات کارکنان نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این ناشی از آموزش‌ها و نظارت های تأثیر گذار بوده و همواره تأکید بر این بوده که هر فرمانده مسئول آموزش و سرکشی از زیر مجموعه خود است.

سردار اشتری گفت: ما مصمم هستیم که مشکلات معیشتی کارکنان نیروی انتظامی را حل کنیم و روحیه کارکان و انگیزه آنان را افزایش دهیم، مخصوصا در این استان که استان عملیاتی و صعب المعیشه است.

وی در ادامه سخنان خود اقتدار توأم با رأفت و رحمت و مهربانی پلیس را مورد تأکید قرار داد گفت: آنجا که بحث درگیری با دشمن است به او امان ندهیم و با کسانی که موجب سلب آسایش مردم هستند به شدت برخورد کنیم و با آنکه به ما پناه می آورد با روی گشاده و مهربانی و عدالت برخورد کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی توجه به موضوعات عقیدتی را جدی دانست و عنوان داشت: ما معتقدیم که سربازان ولایت و امام زمان هستیم، پس باید از نظر اعتقادی محکم بوده و فضای دینی را تقویت کنیم و با روحیه جهادی و توکل و توسل به خدا مأموریت خود را به بهترین نحو انجام دهیم و روز به روز این روحیه را ارتقاء دهیم.

سردار اشتری ضمن ابراز رضایت از هماهنگی و همکاری فرماندهان، رؤسای عقیدتی و حفاظت اطلاعات اظهار امیدواری کرد، با همکاری و همدلی این موفقیت ها افزایش یابد.

فرمانده ناجا در پایان با اشاره به ایام پیش‌رو، چهارشنبه آخرسال و تعطیلات نوروز، خاطرنشان کرد: فرماندهان، مسئولان و مدیران باید در تعطیلات و پس از ساعات اداری بیشتر فعال باشند و در راه وظایف خود حرکت کنند و خداوند پاداش این جانفشانی‌ها را خواهد داد.

ابراز رضایت اشتری از شاخص‌های امنیتی جنوب شرق کشور

فرمانده نیروی انتظامی، ضمن قدردانی از شجاعت مرزداران و مرزنشینان سیستان و بلوچستان در تأمین و تثبیت امنیت مرزهای جنوب شرق کشور،گفت: امروز به برکت خون پاک شهدا و پیروی از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، انسجام بین مردم، مسئولان، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مثال زدنی است.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سردار حسین اشتری در سفر به سیستان و بلوچستان و دیدار با ریش سفیدان، معتمدین و سران طوایف استان ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مردم خونگرم و نجیب استان سیستان و بلوچستان، به تشریح مقاصد شوم استکبار جهانی و برخی کشورهای عربی در منطقه پرداخت و گفت: امروز دشمن با ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب مختلف قصد دارد تا این اتحاد و همدلی میان مسلمانان را خدشه دار کند که لازم است همه ما در برابر این توطئه هوشیار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه علمای جهان اسلام اعم از تشیع و تسنن باید افشاگری کنند، تصریح کرد: گروه‌های سلفی و تکفیری در اصل مسلمان نیستند، مسلمان واقعی اجازه ندارد مسلمانان دیگر را به بهانه‌های واهی به قتل برساند و با این عمل، دین اسلام که دین رأفت و مهربانی است را دینی خشن معرفی کند.

سردار اشتری در ادامه ضمن قدردانی از شجاعت مرزداران و مرزنشینان سیستان و بلوچستان در تأمین و تثبیت امنیت مرزهای جنوب شرق کشور،گفت: امروز به برکت خون پاک شهدا و پیروی از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، انسجام بین مردم، مسئولان، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مثال زدنی است؛ بحمد الله ثمره آن به خوبی در اقتدار، عزت و امنیت کشور قابل مشاهده است.

فرمانده ناجا با اشاره به شیطنت اشرار، گروهک‌های ضدانقلاب و برخی مزدوران وابسته به استکبار جهانی در طول چند سال گذشته ،خاطرنشان کرد: باید قدردان رزمندگان، مرزداران و شما مرزنشینان عزیز باشیم؛ امنیت کنونی حاصل مشارکت و تعامل میان همه مردم و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم روز به روز شاهد ارتقاء امنیت در جای جای کشور عزیزمان باشیم.

رئیس پلیس کشور با ابراز رضایت از شاخص‌های امنیتی حاکم در جنوب شرق کشور، گفت: در گزارشی که فرماندهان انتظامی و مرزبانی بیان داشتند ، سیستان و بلوچستان در حال حاضر با توجه به گستردگی استان و کمبود فرصت‌های شغلی، در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد و درصد پایین آمار جرائم و تخلفات در این استان نسبت به اکثر استان‌های دیگر، بیانگر این ادعاست.

سردار اشتری ضمن تأکید بر اهمیت خدمتگزاری به مردم شریف سیستان و بلوچستان، خدمت به مردم را بالاترین عبادت برشمرد و گفت: مهمترین هدف ما خدمتگزاری به مردم و تأمین امنیت است، پیرو فرمایش مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی با اقتدار و قاطعیت در مقابل ضد ولایت و مخلان نظم و امنیت می ایستد و همواره خود را ملجأ و پناهگاه مظلومان و مستضعفان می‌داند.

تقویت بنیه دفاعی و تجهیز یگان های مرزی جنوب شرق کشور از اولویت های ناجا

فرمانده نیروی انتظامی از تقویت بنیه دفاعی ، افزایش تعداد پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی ، تجهیز یگان‌های مرزی جنوب شرق کشور به لوازم و تجهیزات فنی الکترواپتیکی را از برنامه های مرزبانی ناجا در سال آینده خبر داد.

وی همچنین با حضور در یادمان شهدای لار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ شهید گرانقدر این منطقه، اظهارداشت: بازدید و دیدار با همکاران مرزبانی، برگزاری کمیسیون عملیات، پیگیری برنامه‌های سال ۹۴، ابلاغ آخرین تدابیر و سیاست‌های سال آینده، دیدار و نشست با سران طوائف و معتمدین مرزی و شرکت در یادواره سرداران و دو هزار شهید نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، از اهداف این سفر به شمار می آید.

فرمانده ناجا ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی مرزداران برای تأمین امنیت مطلوب در مرزهای سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: بحمد الله با همت همکاران عزیزمان در مرزبانی و انتظامی و همچنین تلاش دیگر دستگاه‌های اجرایی و امنیتی و از همه مهمتر به برکت خون پاک شهدا، وضعیت امنیتی سیستان و بلوچستان در سال ۹۴ بسیار مطلوب و رضایت بخش بود.

سردار اشتری در منطقه مرزی لار سیستان و بلوچستان از تقویت بنیه دفاعی و افزایش تعداد پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی در سال آتی خبر داد و گفت: در سال آینده، تجهیز یگان‌های مرزی جنوب شرق کشور به لوازم و تجهیزات فنی الکترواپتیکی، یکی دیگر از اولویت‌های ما در مرزبانی خواهد بود.

وی به فرمایشات مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای که فرموده‌اند”نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی ماست”، اشاره کرد و گفت: امیدواریم این اقتدار همچون گذشته پابرجا باشد و روز به روز نیز ارتقاء یابد.

فرمانده ناجا در پایان ضمن تقدیر و عرض خداقوت به تمامی مرزبانان شاغل در اقصی نقاط مرزهای کشور به خصوص مرزداران سیستان و بلوچستان، خدمت در مرزبانی را پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انشاء الله این زحمات مورد رضایت حضرت حق و مقام عظمای ولایت قرار گیرد و سرمنشأ تثبیت کامل امنیت در کشور پهناورمان باشد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار “حسین اشتری” در ادامه از تعدادی یگان‌ مرزی، پروژه‌های در دست ساخت و یگان سپاه پاسداران مستقر در منطقه مرزی رباط بازدید کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *