واکنش نمایندگی ایران به ادعاهای سفیر امارات در واشنگتن

به گزارش سادس:

بخش مطبوعاتی نمایندگی دائم ایران در نیویورک اظهارات سفیر امارات را ناشی از ناآگاهی فتنه‌جویانه وی خواند و اعلام کرد: این اظهارات نسنجیده در حالی مطرح می‌شود که این کشور حاشیه خلیج‌فارس فاصله زیادی با اصول اولیه دموکراسی دارد.

به گزارش مشرق، بخش مطبوعاتی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در واکنش به اظهارات یوسف العتیبه سفیر دولت امارات در واشنگتن، این اظهارات را ناشی از ناآگاهی فتنه جویانه وی خواند و تکرار این قبیل مواضع بی اساس و نسنجیده را محکوم کرد.

در واکنش نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک آمده است: اظهارات سفیر دولت امارات در «مرکز پیشرفت آمریکایی» برخاسته از ناکامی‌های بیشمار و محرز عاملان اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه است که با ائتلافی شکست خورده بیش از یک سال است که مردم بی دفاع یمن به ویژه زنان و کودکان را هدف موشک‌ها و حملات وحشیانه خود قرار داده‌اند.

بخش مطبوعاتی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک ضمن توصیف این اظهارات به ناآگاهی فتنه جویانه سفیر اماراتی، نیروهای حشد الشعبی و انصارالله را مقاومانی خواند که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بومی و اتکا به پشتوانه داخلی در مقابل تروریسم وهابی و تکفیری در عراق و یمن ایستاده‌اند.

نمایندگی کشورمان در نیویورک همچنین اظهارات این مقام اماراتی در خصوص قانون اساسی و انتخابات ایران را مداخله آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: این اظهارات نسنجیده در حالی صورت می‌گیرد که این کشور حاشیه خلیج فارس فاصله زیادی با اصول اولیه دموکراسی دارد.

«یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر ایران را به توسعه‌طلبی منطقه‌ای متهم کرده و مقابله واشنگتن با تهران را خواستار شد.

وی سپس در پاسخ به این سوال که نظر امارات در مورد مردم ایران چیست، مدعی شد: «امارات متحده عربی با مردم ایران، چه آن‌ها که در ایران زندگی می‌کنند و چه آن‌هایی که در امارات زندگی می‌کنند، مشکلی ندارد. ما با سیاست‌های حکومت این کشور، حکومت انقلابی این کشور مشکل داریم. حکومتی که در قانون اساسی‌اش صدور انقلاب تقدیس شده است.»

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *