خوراکی های ایجاد کننده سرطان معده

متاسفانه سرطان معده خطرات زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد برخی مواد غذایی در ایجاد این سرطان خطرناک نقش دارند و می توانند زمینه ایجاد این عارضه را در بدن شما فراهم کنند غذاهای دودی و فاسد از این دست موادخوراکی به شمار می روند.

به گزارش  سادس به نقل از فرهنگ نیوز، متاسفانه سرطان معده خطرات زیادی برای سلامتی ما به همراه دارد برخی مواد غذایی در ایجاد این سرطان خطرناک نقش دارند و می توانند زمینه ایجاد این عارضه را در بدن شما فراهم کنند غذاهای دودی و فاسد از این دست موادخوراکی به شمار می روند در صورت ابتلا به این عارضه دچار علائمی مانند کاهش وزن, کاهش اشتها,تهوع و استفراغ,اختلال در بلع خواهید شد .

مریم برخوردار فوق تخصص خون و سرطان گفت: مصرف طولانی مدت غذاهای دودی، خشک شده یا نمک سود عاملی برای سرطان معده است دکتر مریم برخوردار گفت: یکی از سرطان‌های شایع در ایران سرطان معده است که متاسفانه در مراحل اولیه بدون علامت بوده و دیرهنگام تشخیص داده می‌شود. وی با اشاره به اینکه مصرف طولانی…

یک فوق تخصص خون و سرطان گفت: مصرف طولانی مدت غذاهای دودی، خشک شده یا نمک سود عاملی برای سرطان معده است

دکتر مریم برخوردار گفت: یکی از سرطان‌های شایع در ایران سرطان معده است که متاسفانه در مراحل اولیه بدون علامت بوده و دیرهنگام تشخیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف طولانی مدت غذاهای دودی و خشک شده یا نمک سود عاملی برای سرطان معده است، تصریح کرد: به علت غلظت بالای نیترات، این غذاها مستعدکننده سرطان معده هستند.

وی در ادامه افزود: سابقه جراحی معده، کاهش اسید معده و مصرف غذاهای فاسد نیز عوامل خطرزا برای این بیماری هستند. آندوسکوپی و نمونه‌برداری از ضایعه معده می‌تواند تشخیص‌دهنده این نوع سرطان باشد.

این فوق تخصص خون و سرطان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آمار، سرطان معده در افراد گروه خونی A بیشتر دیده می‌شود، اما هنوز علت قانع‌کننده‌ای برای آن پیدا نشده است.

برخوردار با بیان اینکه فاکتورهای ایجاد سرطان، ژنتیکی و محیطی است، تصریح کرد: استعمال سیگار یک فاکتور محیطی ایجاد سرطان به شمار می‌آید. این بیماری در برخی موارد با علائمی نظیر کاهش وزن, کاهش اشتها,تهوع و استفراغ,اختلال در بلع,آنمی به علت فقر آهن بویژه در مردان و خون مخفی در مدفوع، خود را نشان می‌دهد.

این فوق تخصص خون و سرطان در پایان توصیه کرد: استفاده از آب و غذای سالم و عدم مصرف غذاهای دودی و فاسد و رعایت نکات مربوطه می‌تواند از ایجاد سرطان معده جلوگیری کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *