اثرگذاري مطلوب اقدامات پليس؛ به همکاري ساير دستگاه هاي مسئول نيازمند است

فرمانده انتظامي استان اظهار کرد : پليس البرز با تمام توان درخدمت مردم بوده و اقدامات بسيار موثري در زمينه برقراري امنيت و کاهش جرايم صورت گرفته است ؛ اما اثرگذاري مطلوب اين اقدامات به همکاري ساير دستگاه هاي مسئول نيازمند است.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “کامراني صالح” در سومين کميسيون پدافند غيرعامل فرماندهي انتظامي استان البرز با حضور معاون سياسي-امنيتي استاندار، اظهار کرد: موقعيت جغرافيايي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و… اين استان شرايط ويژه اي را بوجود آورده که ضرورت توجه به نيازهاي امنيتي را بيش از پيش نمايان مي سازد.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه برنامه ريزي هاي خوبي در بحث رشد بستر هاي امنيتي صورت گرفته، ابراز داشت: با همکاري ساير دستگاه هاي مرتبط در بحث امنيت ، بسياري از مشکلات زيربنايي مرتبط با اين حوزه برطرف خواهد شد و مسير تأمين نظم و امنيت در اين استان نوپا هموارتر خواهد شد.

سردار کامراني صالح با اشاره به تلاش شبانه روزي و مجاهدانه کارکنان پليس البرز تصريح کرد: پليس البرز با تمام توان درخدمت مردم بوده و اقدامات بسيار موثري در زمينه برقراري امنيت و کاهش جرايم صورت گرفته اما اثرگذاري مطلوب اين اقدامات به همکاري ساير دستگاه هاي مسئول نيازمند است.

وي با اشاره به اينکه در هفت ماهه ابتدايي سال جاري بيش از 14 هزار نفر در جرايم مرتبط با مواد مخدر دستگير و بيش از 5 تن مواد افيوني کشف شده است، اذعان داشت: اصلاح زندگي و بازگشت اين افراد معتاد به چرخه کارو تلاش در جامعه مستلزم وجود اردوگاه هاي ماده 16 و ساير حمايت هاي اجتماعي نهادهاي متولي است که بايد با جديت بيشتري به اين مسئله توجه شود.

سردار کامراني صالح با اشاره به هفته پدافند غيرعامل، بيان کرد: در اين مقوله اولويت با اقدامات پيشگيرانه و پيشدستانه است و بايد با شناسايي درست نقاط قوت و ضعف درصدد بهبود وضعيت موجود باشيم.

فرمانده انتظامي استان البرز در پايان گفت: ارتقاء امنيت اجتماعي باعث رشد زمينه هاي اقتصادي ، فرهنگي ، صنعتي و به ويژه موضوعات مرتبط با پدافند غير عامل خواهد شد .

ضرورت اشراف اطلاعاتي در پيشبرد اهداف پدافند غيرعامل

در ادامه اين جلسه “فتح الله حقيقي” معاون سياسي-امنيتي استاندار البرز با بيان اينکه اين استان داراي ويژگي هاي خاصي است که آن را در حوزه هاي مختلف از جمله پدافند غيرعامل متفاوت ساخته است، گفت:براي درک وضعيت موجود بايد بتوانيم استانداردها و شاخص ها را به درستي تعريف کنيم و با توجه به اين شاخص ها آمادگي خود را بسنجيم .

اين مقام مسئول بيان کرد: تراکم جمعيتي بالا با بيش از 10 برابر ميانگين کشوري، نرخ رشد جمعيت با دو برابرميانگين رشد کشور، حضور اتباع خارجي و همچنين مولفه هاي جغرافيايي، سياسي، اقتصادي و … موقعيت خاصي به اين استان داده و با فرصت ها و چالش هاي ويژه اي روبه رو کرده است.

وي با اشاره به ضرورت اولويت بندي در مأموريت هاي کميته هاي مختلف پدافند غيرعامل تصريح کرد: يکي از آسيب ها درپيشبرد مأموريت ها، موازي کاري و تداخل وظايف بين دستگاه هاست که بايد با هماهنگي درون و برون سازماني و تعامل نزديک بين نهادهاي متولي اين مشکل برطرف شود.

اين مقام مسئول در ادامه گفت: امکانات و تجهيزات لازم براي کنترل و پايش تصاوير مربوط به راه ها و نقاط استراتژيک استان از جمله مواردي است که بايد در اسرع وقت پيگيري و عملياتي شود چرا که اشراف اطلاعاتي ما را از وضعيت استان به صورت قابل توجهي بالا خواهد برد.

حقيقي در پايان با بيان اينکه بايد زحمات و خدمات کارکنان نيروي انتظامي به درستي براي مردم تبيين و جامعه با سختي ها و مرارت هايي که پليس براي تأمين نظم و امنيت متحمل مي شود آشناتر شود ، خاطرنشان کرد: بهبود امکانات و شرايط ناجا تأثير مشهودي بر ارتقاي عملکرد اين نيرو دارد و براي دستيابي به شرايط بهتر بايد تعامل و ارتباطات را نزديک و صميمي تر کنيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *