سهم 68 در صدي موتورسيکلت سواران در تصادفات فوتي استان قم

فرمانده انتظامي استان، 68 درصد تصادفات فوتي در استان را مربوط به موتورسيکلت سواران دانست.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “کاظم مجتبايي”در جلسه تعاملي پليس با شهرداري که به رياست استاندار در سالن جلسات ستاد اين فرماندهي برگزار شد، اظهار داشت: در شش ماهه گذشته، 30 نفراز همشهريان عزيز در تصادفات موتورسيکلت،جان خود را از دست داده اند.

وي افزود:از مجموع تصادفات به وقوع پيوسته در شش ماهه اخير بيش از 50 درصد آن مربوط به موتورسيکلت سواران بوده و 68 درصد از فوت شدگان و 80 درصد مقصران کل تصادفات نيز به اين قشر اختصاص دارد.

فرمانده انتظامي استان ادامه داد: در اين مدت بيش از 10 هزار دستگاه موتورسيکلت متخلف توقيف و 28 هزار دستگاه نيز اعمال قانون شده اند.

وي با اشاره به توفيقات حاصله پليس قم با همکاري مناسب شهرداري تصريح کرد:با تعامل مطلوب شهرداري،بخشي از مشکلات شهري حل شده و درصدد مرتفع کردن بقيه مشکلات هستيم.

سردار مجتبايي يکي از موضوعات مهمي که بايد اجرايي شود را امنيت و کنترل هوشمند دانست و افزود: اميد است با بهره برداري بهينه ،تقويت و توسعه آن گام مهمي در جهت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و حل معضلات ترافيکي برداريم.

وي با اشاره به دغدغه مردم پيرامون زيرساخت ها و مشکلات فرهنگي و اجتماعي گفت:با تشکيل اين گونه جلسات تصميمات مناسبي در جهت ارتقاء امنيت و آرامش مردم گرفته خواهد شد.

فرمانده انتظامي استان خاطرنشان کرد: از جمله مصوبات اين جلسه ساخت پاسگاه هاي متحدالشکل راهور درون شهري است که شهرداري مکلف به ساخت و ايجاد آنها در مناطق مختلف شهر شده است.

استاندار قم نيز با تقدير از عملکرد پليس و شهرداري گفت: نتيجه همکاري،هم افزايي و تعامل پليس و شهرداري، بهبود امنيت،آسايش و آرامش مردم است که اين خود، عملي عاقلانه ،مردمي و ديني است.

مهندس “مهدي صادقي ” افزود:اميد است که الگوي تعامل اين دو نهاد به ساير سازمان ها نيز سرايت کند گرچه در آن ها نيز شروع شده است.

وي با اشاره به آمار کشته شدگان تصادفات و تردد بيش از 300هزار موتورسيکلت در قم، تصريح کرد: متاسفانه فرهنگ موتور سواري در قم به گونه اي است که در هيچ نقطه اي از کشور ديده نمي شود ،هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ رفتار؛ بنابراين نياز است که کميته اي در اين خصوص تشکيل و کار تحقيقي،تجربي و تخصصي صورت گيرد و پيرامون تغيير نگاه و رفتار راکبان موتورسيکلت ها کار شود.

استاندار قم ادامه داد:برخي از موتورسيکلت سواران در قم بي احتياطي مي کنند ،قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نمي کنند و رفتارهايي که قابل قبول نيست، انجام مي دهند بخصوص در زمينه استفاده از کلاه ايمني که اين امر براي ديگران نيز خطرآفرين است که لازم است اين رفتارها تغيير کند.

مهندس صادقي اضافه کرد: بايد از طريق ماهيت فکري و رفتاري اثر گذار باشيم و سپس اقدام فيزيکي را به کار بنديم و از طرفي ما نيز بايستي در جهت ايجاد زيرساخت هاي لازم و مرتفع کردن مشکلات مربوطه بيش از پيش گام برداريم.#
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *