ائتلاف نظامي غرب عليه تروريزم، واقعي نيست

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين، ائتلاف نظاميِ دولتهاي غربي عليه تروريزم را واقعي ندانستند و گفتند: اگرچه ممکن است اين ائتلافها در مواردي با تروريستها وارد جنگ نيز بشوند اما نه در عراق و نه در سوريه به‌دنبال ريشه‌کن کردن واقعي تروريزم نيستند و سياستهاي بد و شرارت‌آميز آنها، روز به‌روز مشکلات بشريت را افزايش مي‌دهد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار آقاي “باقر عزت بگوويچ” رئيس شوراي رياست جمهوري بوسني و هرزگوين با تأکيد بر لزوم مقابله با سياستهاي آتش‌افروزانه و تروريست ‌پرور برخي دولتهاي غربي، خاطرنشان کردند: کشورهاي مستقل بايد با تحکيم روابط و اثرنپذيرفتن از سياستهاي دولتهاي مستکبر، آتش اختلافات و درگيري‌ها را فرو بنشانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به موج تکفير و تروريزم -که اکنون به اروپا نيز سرايت کرده و احتمالاً در آينده هم وضعيت بدتري را رقم خواهد زد- افزودند: زادگاه اين پديده در ظاهر منطقه عربي است اما در واقع، دولت امريکا و بعضي از دولتهاي اروپايي عامل اصلي پديد آمدن اين حوادث هستند.

رهبر انقلاب اسلامي، ائتلاف نظاميِ دولتهاي غربي عليه تروريزم را واقعي ندانستند و گفتند: اگرچه ممکن است اين ائتلافها در مواردي با تروريستها وارد جنگ نيز بشوند اما نه در عراق و نه در سوريه به‌دنبال ريشه‌کن کردن واقعي تروريزم نيستند و سياستهاي بد و شرارت‌آميز آنها، روز به‌روز مشکلات بشريت را افزايش مي‌دهد.

ايشان، علاج و درمان اين وضعيت را در گروي فهم و شناخت عوامل بروز اين مشکلات و وجود اراده براي حل آنها خواندند و در اشاره به يکي از عوامل بروز تروريزم افزودند: تحقير جوانان مسلمان در برخي کشورهاي ثروتمند و قدرتمند اروپايي، زمينه‌اي براي پيوستن آنان به گروههاي منحرف تروريستي همچون داعش ايجاد مي‌کند و اين جوانان تحقير شده در بازگشت به اروپا، دست به انفجار و کشتار مي‌زنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به سوابق روابط دوستانه ايران و بوسني هرزگوين و دوران تلخ و سخت جنگ تحميل شده بر مردم اين کشور، خاطرنشان کردند: آرامش و امنيت لازمه تحقق همه ارکان حياتي يک ملت و رشد و شکوفايي آن است.

رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري خاطره سفر به بوسني و هرزگوين در دوره رياست جمهوري و استقبال گرم و صميمي مردم از ايشان و همچنين با تجليل از شخصيت مرحوم علي عزت بگوويچ رئيس‌جمهور فقيد اين کشور، افزودند: دولت جمهوري اسلامي ايران براي افزايش همکاري و ارتباطات با دولت بوسني و هرزگوين در بخشهاي مختلف سياسي، اقتصادي و هماهنگي در مجامع جهاني، آمادگي کامل دارد.

در اين ديدار که آقاي “روحاني” رئيس‌جمهوري نيز حضور داشت، آقاي “باقر عزت بگوويچ” رئيس شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين با ابراز خرسندي از سفر به تهران، مذاکرات خود با مقامات کشورمان را موفق ارزيابي و ابراز اميدواري کرد که روابط دوستانه دو کشور به همکاري‌هاي مؤثر اقتصادي و به نفع طرفين تبديل شود.

آقاي بگوويچ، سياست بوسني و هرزگوين را تحکيم و تقويت روابط با کشورهاي مسلمان خواند و با اشاره به لزوم همکاري براي مقابله با خطر تروريزم، افزود: اين بيماري خطرناک حتي موجب حمله به مساجد و قتل افراد بي‌گناه شده است که البته در بوسني و هرزگوين همه شخصيت هاي برجسته، قاطعانه از تفکر تکفيري، اعلام برائت و با آن مقابله مي‌کنند.

رئيس شوراي رياست‌جمهوري بوسني و هرزگوين با ابراز تأسف از درگيري‌هاي فرقه‌اي در جوامع اسلامي، گفت: وحدت اسلامي وظيفه همه مسلمانان است و تفرقه، موجب تضعيف جوامع اسلامي خواهد شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *