العبادی: عراق نیازمند کمک‌های بین‌المللی است

به گزارش سادس:

نخست وزیر عراق با بیان اینکه مقابله با تروریسم در عراق نیازمند همکاری و کمک بین‌المللی است، اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی از توانایی ارتش این کشور در جنگ با تروریست‌ها غافلگیر شده است.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق سه شنبه (امروز) گفت که کشورش برای مقابله با پدیده تروریسم نیاز به کمک بین‌المللی دارد.

وی به توانایی‌های ارتش عراق در جنگ با داعش اشاره کرد و گفت که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از این توانایی‌ها شگفت زده شده است.

نخست وزیر عراق همچنین با تأکید بر اینکه که کشورش اجازه اشغالگری به کسی نخواهد داد، اظهار داشت که ترکیه باید بداند که عراقی مکانی برای تفریح و خوشگذارنی نیست.

العبادی تصریح کرد: ما با دخالت نظامی ترکیه در عراق مخالفیم و خواهان روابط خوب با این کشور هستیم و درگیری نظامی با ترکیه آخرین چیزی که ما به آن فکر می‌کنیم.

وی همچینین پیش‌ بینی کرد که داعش برای تخریب اوضاع داخلی عراق به عملیات تروریستی روی بیاورد.

حیدر العبادی گفت: همزمان که در موصل می‌جنگیم این توانایی را نیز داریم که از مناطق دیگر عراق همانند آنچه در “الرطبه” اتفاق افتاد، دفاع کنیم.

نیروهای عراقی بعد از آنکه داعش شهر مرزی رطبه واقع در غرب عراق را به تصرف خود درآورد، توانستند با یک پاتک اینت گروه تروریستی را از شهر بیرو برانند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *