سرنوشت عجیب اقساط تسهیلات کلان ثامن‌الحجج!/ معمای سود سپرده‌ها

  سود سپرده‌های ثامن‌الحججی که تا بهمن ماه ۱۳۹۴ در دفترچه‌ها درج شده، پرداخت می‌شود اما پرداخت سود از این تاریخ به بعد در هاله‌ای از ابهام قرار داد.
به  گزارش سادس به نقل از رویکرد  جمع کثیری از سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج،که هر ماه بیش از ۲۰ درصد به حساب سپرده‌های ثامن‌الحجج واریز می‌شد و این اتفاق تا بهمن‌ماه رخ داد اما بعد از آن به هیچ‌حسابی سود واریز نشده است.

حتی بعد از مسدود شدن حساب‌ها در آذر ۱۳۹۴ هم سود سپرده‌های ثامن‌الحجج محاسبه و توسط کارکنان در دفترچه حساب‌ها درج می‌شد اما گویا طبق تصمیم جدید مسوولان پرداخت سود متوقف شده است و شعب ثامن‌الحجج از درج مبلغ سودها در دفترچه‌ها خودداری می‌کند.

البته طبق گفته سپرده‌گذارانی که سپرده آنها تسویه شده، سود تا بهمن‌ماه پرداخت شده است.

هنوز هیچ‌مسوولی در این زمینه اظهارنظر نکرده اما به نظر می‌رسد با توجه به مسدود بودن حساب‌ها دیگر سودی به آنها تعلق نگیرد. بانک مرکزی وعده داده از سپرده‌های «ثامن‌الحجج» صیانت خواهد کرد و تا جایی که امکان دارد سپرده‌های مردم را پرداخت کند و تا کنون سپرده تا سقف ۲۰ میلیون تومان را هم پرداخت کرده است.
در این بین بانک پارسیان به عنوان بانک عامل وظیفه پرداخت سپرده‌ها را برعهده گرفته واین بانک برای دور جدید پرداخت‌ها باید اقساط وام ثامن‌الحجج را هم دریافت کند.

برخی از سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج عنوان کرده‌اند که آنها از این موسسه تسهیلات دریافت کرده‌اند و همان مبلغ را در ثامن‌الحجج سرمایه‌گذاری‌ کرده‌اند و با سود همان مبلغ اقساط آن را پرداخت می‌کرده‌اند. حالا که سودی به حساب‌ها تعلق نمی‌گیرد آنها نیز توانایی پرداخت اقساط خود را ندارند.

ظاهرا این مشکل برای خیلی از سپرده‌گذاران وجود دارد و آنها نمی‌دانند چگونه باید اقساط بعضا سنگین ثامن‌الحجج را پرداخت کنند. این‌طور که به نظر می‌رسد در کنار پرداخت سپرده‌های کلان ثامن‌الحجج، موضوع تسهیلات کلان و اقساط سنگین آن هم یک چالش جدید برای ثامن‌الحججی‌ها و مسوولان شده است.

همچنین مشخص نیست اگر کسی برای پرداخت اقساط تسهیلات ثامن‌الحجج دیرکرد داشته باشد چقدر باید جریمه دیرکرد محاسبه شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *