نقش موثر نهادهای اجتماعی در ترویج فرهنگ مشارکت عمومی/کاهش تقاضا، بازدارنده ترین راه مقابله با قاچاقچیان کالا

فرمانده انتظامی استان به نقش دستگاه های دولتی به ویژه نهادهای فرهنگی در امنیت اشاره و تاکید کرد: ترویج فرهنگ مشارکت و سهیم کردن اجتماع در تولید، حفظ و گسترش نظم در جامعه، گامی بلند در تامین امنیت پایدار است.

به گزارش  سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “روح الامین قاسمی” در دیدار با رئیس کنگره ۳۰۰۰ شهید استان سمنان اظهار داشت: مشکلات متعدد زندگی اجتماعی در عصر کنونی، نیاز جامعه به الگوبرداری از سیره شهیدان را به وضوح نشان می دهد.

وی هدف نهایی دشمنان انقلاب اسلامی در تقابل با ایران را براندازی نظام خواند و تاکید کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا با برگزاری یادواره ها و بزرگداشت ها، قویترین سلاح نظام اسلامی برای مقابله با جنگ نرم است.

سردار قاسمی به توصیه های مکرر فرمانده معظم کل قوا در حوزه جنگ نرم با عناوینی چون، تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان سال هاست که از برخورد و تقابل فیزیکی با ملت ایران ناامیده شده و از همین رو با استفاده از رسانه و فضای مجازی به جنگ با کشور برخواسته اند.

این مسئول انتظامی به ضرورت پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت و توسعه کشور اشاره و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از بخش های مهم این برنامه کلان است که نیروی انتظامی این مسئله را در صدر ماموریت های خود در نظر گرفته است.

وی ورود سایر دستگاه ها و به ویژه مردم در حوزه مباره با قاچاق کالا را ضروری خواند و تاکید کرد: کاهش تقاضا در بازار کالاهای قاچاق بازدارنده ترین راه مقابله با قاچاقچیان کالاست.

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه ،ترویج اخلاق و معنویت در جامعه را در ارتقای امنیت اجتماعی موثر خواند و گفت: از یاد بردن ایثارگری ها، رشادت ها و جانفشانی های شهدا و صبر و ایستادگی خانواده های آنان، گذشتن از مرز عینی اخلاق است.

سردار قاسمی به نقش سایر دستگاه های دولتی و عمومی جامعه به ویژه نهادهای فرهنگی در تامین امنیت اشاره و اضافه کرد: ترویج فرهنگ مشارکت عمومی و سهیم کردن اجتماع در روند تولید، تامین و گسترش امنیت، بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این نشست “فریدون” رئیس کنگره ۳۰۰۰ شهید استان سمنان ضمن قدردانی از نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان و برهم زنندگان نظم عمومی، ماموران پلیس را ادامه دهندگان واقعی شهیدان دانست.

وی با تاکید بر نقش مردم و سایر دستگاه ها بر امنیت، تصریح کرد: همراهی مردم و جامعه با نیروهای انتظامی و امنیتی کشور، سازه اقتدار و امنیت ملی ایران اسلامی را مستحکم تر از قبل خواهد کرد.

فریدون در بخش دیگری از سخنانش ایستادگی و صبر خانواده های شهدا، جانبازان و رزمندگان انقلاب اسلامی را الگوی مناسب مقاومت در برابر دشمنان دانست و افزود: در تولید آثار فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان، شرح زندگی پدران و مادران شهیدان را برای استفاده جوانان و نوجوانان قرار می دهیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *