ويژگي ها و اقدامات افسران رابط ناجا بايد شان والاي نظام اسلامي و کشور را معرفي کند / نقش موثر ارتقاء تعاملات در نمايش اقتدار پليس ايران

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نقش محوري افسران رابط در پيشبرد اهداف و برنامه هاي ناجا گفت : رابطان به عنوان نمايندگان جمهوري اسلامي ايران و ناجا بايد همه “شاخصه هاي نمايندگي” را دارا باشند؛ ويژگي هايي که بيانگر شان و جايگاه والاي نظام اسلامي و کشور باشد.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار ” حسين اشتري ” در ديدار با افسران رابط ناجا، اظهار کرد : افسران رابط نمايندگان نظام اسلامي ايران و نيروي انتظامي در کشورها هستند، مسئوليت و نقش رابطان اينترپل در پيشبرد اهداف کلان ناجا و ارتقاء تعاملات پليسي غير قابل انکار است.

وي با بيان اينکه زماني حيطه مسئوليت افسران رابط محدود بود، افزود : با گسترش فضاي جامعه جهاني، امروز حوزه فعاليت افسران رابط توسعه يافته، جامع تر و کامل تر شده است.

فرمانده نيروي انتظامي بيان کرد : البته براساس نياز سنجي ها، حيطه فعاليت افسران رابط ناجا در برخي کشورها با محوريت خاصي پيش مي رود، به طور مثال در کشوري چون افغانستان نقش و محوريت فعاليت افسران رابط در حوزه ” مواد مخدر ” پر رنگ تر است.

وي خاطر نشان کرد : افسران رابط در هر کشوري به عنوان نمايندگان جمهوري اسلامي ايران و ناجا معرفي مي شوند و لازم است ضمن تلاش براي معرفي شايستگي و توانمندي پليس ايران، از ظرفيت ها نيز بيشترين بهره را ببرند.

عالي ترين مقام انتظامي کشور با اشاره بر لزوم دقت نظر در انتخاب افسران رابط ادامه داد : ويژگي هايي براي انتخاب افسران رابط بايد لحاظ شود که بيانگر جايگاه محوري و حساس اين قشر است، رابطان از هر حيثي بايد از برترين ها باشند ؛دانش ، تخصص، تعهد و دلسوزي نسبت به کشور و نظام بايد از بارزترين ويژگي هاي افسران رابط باشد.

وي تاکيد کرد: افسران رابط ناجا به عنوان نماينده کشور و ناجا بايد همه “شاخصه هاي نمايندگي” را داشته باشند، ويژگي هايي که بيانگر شان و منزلت اسلامي و جايگاه والاي جمهوري اسلامي ايران باشد؛ رابطان بايد الگوي کاملي از رفتار، منش و گفتار يک فرد مومن و متعهد به نظام جمهوري اسلامي ايران را ارائه دهند.

سردار اشتري با تاکيد بر لزوم تعامل مناسب با سفارت خانه ها ادامه داد: تعامل و ارتباط افسران رابط با مجموعه سفارتخانه ها مهم و تاثير گذار است، هرچند اين تعاملات بايد بر پايه ” اصول منطقي و ضوابط تعيين شده ” باشد؛ ارتقاء تعاملات و بهره گيري از فرصت ها در نمايش اقتدار پليس جمهوري اسلامي ايران تاثير گذار است.

وي بيان کرد : تعاملات پليسي در انتقال و انعکاس دانش و مهارت پليس ايران موثر است و در عين حال مي توانيم با “مطالعات تطبيقي” و “متناسب با نيازهاي بومي” از تجربيات پليس کشورهاي ديگر نيز بهره ببريم.

فرمانده نيروي انتظامي خاطر نشان کرد : شناسايي آسيب ها، تهديدات و ظرفيت هاي امنيتي ، نظامي و انتظامي منطقه و امور بين الملل از الزامات هر افسر رابطي است، رابطان اينترپل بايد بر دانش “سياسي و امور بين الملل” تسلط کافي و قدرت تحليل مسائل امنيتي و روز را نيز داشته باشند.

وي با بيان اينکه رصد جريان هاي سياسي منطقه اي و جهاني در روند اقدامات افسران رابط تاثير گذار است، اشاره کرد: ديد و بينش ” امنيتي و انتظامي ” لازمه کار افسران رابط است و رابطان بايد تجربيات خود را در هر حوزه اي به پليس هاي تخصصي به خوبي انتقال دهند و به پيشرفت و روند تخصصي تر شدن رده ها، با انتقال تجربيات کارآمد کمک کنند.

سردار اشتري اضافه کرد : جرايم سازمان يافته يکي از اولويت هاي مأموريتي است که بايد به آن اشراف داشته باشيم و مقابله کنيم، اشراف و رصد اطلاعاتي در حوزه جرايم سازمان يافته به ويژه ” تروريسم” موضوع مهمي است بايد به آن توجه شود.

عالي ترين مقام انتظامي کشور با اشاره به توسعه حوزه ارتباطات و فراگير شدن بستر استفاده از فضاي مجازي مطرح کرد : جرايم سايبري موضوع به روز و در حال گسترشي است، لازم است با رصد تحولات حوزه سايبري، شناسايي بسترهاي وقوع جرم و آسيب ها در اين حوزه، اقدامات پيشگيرانه انجام شود.

سردار اشتري در ادامه تاکيد کرد : توجه به منويات، توصيه ها و اوامر مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه اي ( حفظ الله ) در تمام امور “فصل الخطاب” و “راه گشاي امور” است، سياست ها و مواضع نظام جمهوري اسلامي ايران در امور منطقه اي و بين المللي روشن و مشخص است و در پيشبرد اهداف نيز توجه به اين سياست ها از واجبات است.

وي در پايان با تقدير از افسران رابط و خانواده هايشان گفت : قدردان زحمات تمام کارکنان هستيم و در اين ميان به نقش مهم خانواده ها واقفيم و مبرهن است که پشتيباني و همراهي خانواده ها در تعالي و پيشرفت نيروي انتظامي بسيار تاثير گذار بوده است، تلاش ناجا ارتقاء امنيت عمومي و پايدار است و تحقق اين مهم مستلزم همکاري، همدلي، تعهد و وظيفه شناسي است که خوشبختانه اين ويژگي ها در کارکنان مشهود است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *