ویژگی ها و اقدامات افسران رابط ناجا باید شان والای نظام اسلامی و کشور را معرفی کند / نقش موثر ارتقاء تعاملات در نمایش اقتدار پلیس ایران

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش محوری افسران رابط در پیشبرد اهداف و برنامه های ناجا گفت : رابطان به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و ناجا باید همه “شاخصه های نمایندگی” را دارا باشند؛ ویژگی هایی که بیانگر شان و جایگاه والای نظام اسلامی و کشور باشد.

به گزارش  سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سردار ” حسین اشتری ” در دیدار با افسران رابط ناجا، اظهار کرد : افسران رابط نمایندگان نظام اسلامی ایران و نیروی انتظامی در کشورها هستند، مسئولیت و نقش رابطان اینترپل در پیشبرد اهداف کلان ناجا و ارتقاء تعاملات پلیسی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه زمانی حیطه مسئولیت افسران رابط محدود بود، افزود : با گسترش فضای جامعه جهانی، امروز حوزه فعالیت افسران رابط توسعه یافته، جامع تر و کامل تر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد : البته براساس نیاز سنجی ها، حیطه فعالیت افسران رابط ناجا در برخی کشورها با محوریت خاصی پیش می رود، به طور مثال در کشوری چون افغانستان نقش و محوریت فعالیت افسران رابط در حوزه ” مواد مخدر ” پر رنگ تر است.

وی خاطر نشان کرد : افسران رابط در هر کشوری به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و ناجا معرفی می شوند و لازم است ضمن تلاش برای معرفی شایستگی و توانمندی پلیس ایران، از ظرفیت ها نیز بیشترین بهره را ببرند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره بر لزوم دقت نظر در انتخاب افسران رابط ادامه داد : ویژگی هایی برای انتخاب افسران رابط باید لحاظ شود که بیانگر جایگاه محوری و حساس این قشر است، رابطان از هر حیثی باید از برترین ها باشند ؛دانش ، تخصص، تعهد و دلسوزی نسبت به کشور و نظام باید از بارزترین ویژگی های افسران رابط باشد.

وی تاکید کرد: افسران رابط ناجا به عنوان نماینده کشور و ناجا باید همه “شاخصه های نمایندگی” را داشته باشند، ویژگی هایی که بیانگر شان و منزلت اسلامی و جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران باشد؛ رابطان باید الگوی کاملی از رفتار، منش و گفتار یک فرد مومن و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران را ارائه دهند.

سردار اشتری با تاکید بر لزوم تعامل مناسب با سفارت خانه ها ادامه داد: تعامل و ارتباط افسران رابط با مجموعه سفارتخانه ها مهم و تاثیر گذار است، هرچند این تعاملات باید بر پایه ” اصول منطقی و ضوابط تعیین شده ” باشد؛ ارتقاء تعاملات و بهره گیری از فرصت ها در نمایش اقتدار پلیس جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار است.

وی بیان کرد : تعاملات پلیسی در انتقال و انعکاس دانش و مهارت پلیس ایران موثر است و در عین حال می توانیم با “مطالعات تطبیقی” و “متناسب با نیازهای بومی” از تجربیات پلیس کشورهای دیگر نیز بهره ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد : شناسایی آسیب ها، تهدیدات و ظرفیت های امنیتی ، نظامی و انتظامی منطقه و امور بین الملل از الزامات هر افسر رابطی است، رابطان اینترپل باید بر دانش “سیاسی و امور بین الملل” تسلط کافی و قدرت تحلیل مسائل امنیتی و روز را نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه رصد جریان های سیاسی منطقه ای و جهانی در روند اقدامات افسران رابط تاثیر گذار است، اشاره کرد: دید و بینش ” امنیتی و انتظامی ” لازمه کار افسران رابط است و رابطان باید تجربیات خود را در هر حوزه ای به پلیس های تخصصی به خوبی انتقال دهند و به پیشرفت و روند تخصصی تر شدن رده ها، با انتقال تجربیات کارآمد کمک کنند.

سردار اشتری اضافه کرد : جرایم سازمان یافته یکی از اولویت های مأموریتی است که باید به آن اشراف داشته باشیم و مقابله کنیم، اشراف و رصد اطلاعاتی در حوزه جرایم سازمان یافته به ویژه ” تروریسم” موضوع مهمی است باید به آن توجه شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به توسعه حوزه ارتباطات و فراگیر شدن بستر استفاده از فضای مجازی مطرح کرد : جرایم سایبری موضوع به روز و در حال گسترشی است، لازم است با رصد تحولات حوزه سایبری، شناسایی بسترهای وقوع جرم و آسیب ها در این حوزه، اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

سردار اشتری در ادامه تاکید کرد : توجه به منویات، توصیه ها و اوامر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ( حفظ الله ) در تمام امور “فصل الخطاب” و “راه گشای امور” است، سیاست ها و مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران در امور منطقه ای و بین المللی روشن و مشخص است و در پیشبرد اهداف نیز توجه به این سیاست ها از واجبات است.

وی در پایان با تقدیر از افسران رابط و خانواده هایشان گفت : قدردان زحمات تمام کارکنان هستیم و در این میان به نقش مهم خانواده ها واقفیم و مبرهن است که پشتیبانی و همراهی خانواده ها در تعالی و پیشرفت نیروی انتظامی بسیار تاثیر گذار بوده است، تلاش ناجا ارتقاء امنیت عمومی و پایدار است و تحقق این مهم مستلزم همکاری، همدلی، تعهد و وظیفه شناسی است که خوشبختانه این ویژگی ها در کارکنان مشهود است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *