دولت نام واحدهای خارج‌شده از رکود و جزئیات ۷۱۴هزار شغل جدید را اعلام کند

روحانی از خروج کارخانجات از رکود خبر داد و گفت: تجارت ما با دنیا رو به رونق است و کارخانه‌های ما یکی پس از دیگری از رکود خارج می‌شود.
حسن روحانی در جریان سفر به استان مرکزی، آمار و ارقامی از عملکرد دولت یازدهم ارائه کرد، که با وضعیت اقتصادی کشور نمی‌خواند.

روحانی از یک سو از خروج کارخانجات از رکود خبر داد و گفت: تجارت ما با دنیا رو به رونق است و کارخانه‌های ما یکی پس از دیگری از رکود خارج می‌شود.

وی به آمار اعلامی رئیس‌کل بانک مرکزی درباره ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: اینکه رئیس بانک مرکزی در اراک اعلام می‌کند ۱۲۵۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات گرفته‌اند، خبر خوبی بود که به‌سمت رونق حرکت کرده‌ایم.

از سوی دیگر، رئیس دولت یازدهم آماری از اشتغالزایی دولتش ارائه کرد و با اشاره به اینکه در دورانی که نفت با قیمت ۱۲۰ و ۱۴۰ دلار فروخته می‌شد متأسفانه بین سالهای ۸۶ تا ‏‏۹۱ میزان اشتغال خالص در کشور سالانه ۱۲ هزار نفر بود، افزود: اما در یکسال گذشته میزان اشتغال ۷۱۴ هزار نفر ‏بوده که این آمار رسمی مرکز آمار ایران است و البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید سالانه یک ‏میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم، تا بتوانیم بر معضل بیکاری فائق آییم.‏

دولت نام واحدهای خارج‌شده از رکود و جزئیات 714هزار شغل جدید را اعلام کند
دولت نام واحدهای خارج‌شده از رکود و جزئیات 714هزار شغل جدید را اعلام کند

سخنان حسن روحانی درباره خروج کارخانجات از رکود و اشتغال ۷۱۴ هزار نفر در سال گذشته، به هیچ وجه با واقعیات اقتصادی کشور تطابق ندارد. هم‌اکنون بیکاری همچنان مشکل اصلی اقتصاد کشور است و مردم و فعالان اقتصادی، بر وخیم‌تر شدن بیکاری در سال جاری اتفاق نظر دارند.

از سوی دیگر، خروج کارخانجات از رکود آن هم یکی پس از دیگری، با اخباری که متناوبا از اعتراض کارگران کارخانجات به تعدیل نیرو و تعطیل و نیمه‌تعطیل شدن کارخانجات نمی‌خواند.

با این حال، با حسن ظن به آمار و ارقام رئیس دولت یازدهم، توصیه می‌شود دولت یازدهم مشخصات ۷۱۴ هزار نفری که در سال گذشته برایشان شغل ایجاد کرده را به تفکیک نام فرد، شماره تماس، استان، شهرستان و نام کارفرما یا محل شغل منتشر کند. بدین ترتیب منتقدان با پرس و جو از ۷۱۴ هزار نفر فوق، خواهند فهمید که آنها در سال گذشته مشغول به کار شده‌اند و شک و تردیدشان نسبت به عملکرد دولت روحانی رفع خواهد شد.

همچنین ضروری است نام کارخانجاتی که یکی پس از دیگری از رکود خارج شده‌اند نیز منتشر شود. آنگاه در صورتی که مدیران این کارخانجات به منتقدان بگویند که از رکود خارج‌ شده‌اند، مطمئنا همگان عملکرد دولت یازدهم را ارج خواهند نهاد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *