پويايي و پايمردي؛ نشان پليس وظيفه شناس ايراني/ پليس ايراني؛ تجربه فراملي

کارايي ، کارآمدي و پويايي پليس وظيفه شناس ايراني تبديل به يک الگو شده است تا جايي که پليس ديگر کشور هاي منطقه براي ايجاد امنيت، به پليس ما متوسل مي شوند.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس؛ در اين روزهايي که کل منطقه خاورميانه در آتش درگيري هاي ريز و درشت مي سوزد و هر بار دست هاي داخلي و دشمنان خارجي، هيزمي بر اين آتش مي نهند، خوشبختانه ايران کشور با ثباتي است که امنيتي مثال زدني در آن حکمفرماست؛ امنيتي که حاصل زحمات بسياري، از جمله پليسي است که شبانه روز نمي شناسد.

چندي پيش دکتر “صفار هرندي” عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و مشاور عالي فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جلسه هدايت سياسي کارکنان فرماندهي انتظامي استان قزوين با بيان اين که آوازه امنيت داخلي کشور، از مرزها فراتر رفته است، گفت: تا آنجا که براي ايجاد امنيت، پليس ديگر کشورهاي منطقه به نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران متوسل مي شوند و مي خواهند از تجربيات پليس کشورمان استفاده کنند.

بر هيچ کس پوشيده نيست، اگر ما تبديل به الگويي براي ديگران شده ايم، بي رنج و زحمت و يک شبه به دست نيامده است؛ اين تجربه هاي گران سنگ، حاصل زحمات نيروهاي خدومي است که جان شيرينشان را بر دست گرفته تا راه را بر هر گونه بي قانوني و هرج و مرج ببندند.

بي شک بر همگان واضح است که مهمترين وظيفه پليس، دغدغه امنيت شهروندانش است که در اين راه، خواب را بر چشمانشان حرام نموده و تعطيلي ها را بر خود تعطيل کرده اند.

در اين ميان نيروي انتظامي، نقشي شايسته در راستاي تامين امنيت و تبديل ايران به مامني براي آسايش و آرامش مردم فراهم کرده است، پليسي که همه هم و غمش برقراري نظم و امنيتي مثال زدني است.

اين پليس، راه زيادي را طي کرده تا بدين جا رسيده است؛ ادغام هاي بسياري را از سر گذرانده؛ آزمون و خطاهاي بي شماري را در پرونده خود داشته، پستي و بلندي هاي فراواني را پشت سر گذاشته تا هر روز بر تجربه، پويايي و بالندگيش اش افزون شود.

اين نيرو با نخبه پروري و در هم آميختن شور انجام وظيفه با شعور احترام به همه شهروندان و ارباب رجوع، تحولي را در اين سازمان مهم به وجود آورده است.

پليس ما همواره از هر گونه خمودگي به دور بوده، فعالانه،اميدوار، با روحيه و پر نشاط، انجام وظيفه کرده تا آسايش را براي جامعه به ارمغان بياورد و نظر سنجي هاي مختلف نشان مي دهد تا حد مطلوبي در کار خود موفق بوده و از مردم نمره قبولي کسب کرده است.

پس از ادغام ژاندارمري، شهرباني، کميته هاي انقلاب اسلامي، پليس قضايي و تبديل آن به نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در سال 1370، اين نيروي راسخ در انجام وظيفه در ماموريت هاي مختلف،تا کنون بيش از 3 هزار و 500 نفر شهيد تقديم جامعه کرده تا کشور از هر نوع ناپاکي و پليدي دور بماند؛ تا فرزندانمان در سرزميني امن و آرام رشد کنند و آباداني و امنيت مهمان اين مملکت پهناور باشد.

علاوه بر وجود پليس هاي تخصصي از جمله راهور، آگاهي، اطلاعات، گذرنامه، و …تاسيس، بسط و گسترش يگان ها و پليس هاي مختلفي از جمله معاونت اجتماعي، فتا، پژوهشگاه علوم انتظامي و مطالعات اجتماعي، مرکز مطالعات راهبردي، دبير خانه اشراف، قرارگاه باقر العلوم، شوراي عالي نشر ارزش هاي ماندگار انتظامي و دفاع مقدس و… نشان از هوشمندي و همچنين گستردگي فعاليت هاي پليس براي تامين و حفظ امنيت و همچنين فعاليت هاي فرهنگي دارد.

اين همان پليسي است که راه را بر شرارت هاي اراذل و اوباش مي بندد و جوان 24 ساله اش؛ همچون ماموران کهنه کار، با قاچاقچيان مسلح درگير شده و صلاح مملکتش را بر کنار همسر جوان و امير پارساي خردسال خود بودن، ترجيح مي دهد تا عرصه بر قاچاق و قاچاقچي تنگ شود و اين گونه در عنفوان جواني جانباز مي شود، بي آن که بعد ها پشيمان از انتخاب اين شغل به واقع سخت، باشد.

اين پليسي که خيلي ها به دنبال بهره برداري از تجربياتش هستند، نيرويي است که با پايمردي هر چه تمام تر از نقاط صفر مرزي گرفته تا در دل پايتخت با هر نوع سختي دست و پنجه نرم مي کند تا راحتي، مهمان خانه هاي ما باشد.

پليسي که اين روز ها نام و آوازه اش از مرز هاي جغرافيايي فراتر رفته؛ همان پليسي است که در راستاي برقراري نظم و انضباط اجتماعي و امنيتي پايدار با تدبير فراوان عمل کرده و براي خود هيچ گونه حد و مرزي قايل نيست.

به همان ميزان که اين روز ها از شنيدن نام پليس ترس مضاعفي در دل تبهکاران و خلافکاران نفوذ کرده و تا مغز استخوانشان را مي سوزاند؛ به همان ميزان نيز نامشان، دلهره را از خاطر شهروندان قانون مدارمان زدوده و در دلشان به مهرباني نفوذ کرده و بستر ساز آرامش خيال است.

وقتي به قول عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام؛ برخي از کشور هاي همسايه و منطقه با تکيه بر دانش و بينش نيروي قدرتمند انتظامي جمهوري اسلامي ايران پليس خود را تشکيل داده و بارها براي گرفتن مشاوره به ايران مي آمدند؛ نشان از لياقت کارکناني دارد که نه سرما مي شناسند و نه گرما؛ همان قدر سختي کار در مرز را به جان مي خرند که انجام وظيفه را در آلوده ترين ساعات ترافيکي در دل شهرهاي بزرگ.

به هر حال اين سخن يک نقطه قوت و اميدي براي نيروي انتظامي است و به همان ميزان نيز بر مسئووليتش مي افزايد؛ باشد که بيش از پيش شاهد خدمات ارزنده اين نيروي با کفايت باشيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *