رویکرد پیشگیری نرم جهت ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی استان در جلسه قرارگاه جهادی مبارزه با سرقت به رویکرد پیشگیری نرم جهت ارتقاء امنیت اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ” خرم نیا” در پانزدهمین جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت استان ضمن تاکید بر استفاده از نیروهای ستادی در طرح های انتظامی اظهار داشت: استفاده از نیروهای ستادی در رزمایش ها و طرح های پیشگیری باید در ساعات پیک وقوع جرم و با ایجاد حس مسئولیت برای آنها دنبال شود تا ضمن نمایش اقتدار و توان پلیس برای مجرمان جو روانی جامعه به نفع پلیس و در جهت پیشگیری مطلوب و اثرگذار تقویت شود.

وی به همکاری پلیس های تخصصی با رسانه های جمعی نیز اشاره و بیان داشت: اجرای طرح های امنیت اجتماعی بهتر است با مستندسازی صدا و سیما همراه باشد تا مردم بدانند اقدامات در حوزه پلیسی با تمام شدت و در جهت رفاه حال آنها در حال پیگیری است.

خرم نیا از تجهیز خودروهای گشتی به دوربین های فیلمبرداری خبر داد و بیان داشت: پیشنهاد تجهیز خودروهای گشتی به دوربین های فیلمبرداری با زوایای چرخش ۳۶۰ درجه در دست بررسی بوده و نمونه آزمایشی آن با برد تصویربرداری موثر ملاحضه و مورد ارزیابی قرار گرفته است که در صورت تائید نهایی بهره برداری از آن در ماموریت های انتظامی تاثیرات مطلوب اجتماعی، روانی و انجام هدفمند گشت ها را در پی خواهد داشت.

وی در خصوص مقابله با جرایم خاص به “پیشگیری نرم” اشاره و تصریح کرد:باید اساتید و دانش آموختگان علوم جامعه شناسی را پای کار آورد تا از نظرات اجتماعی آنها در خصوص عناصر روانی تاثیرگذار بر ماموریت های انتظامی بهره برداری کرد.

فرمانده انتظامی استان کردستان نیل به اهداف سازمانی را در گرو بهره گیری درست از فضای تکنولوژی های چند رسانه ای دانست و جای خالی روش های نرم در بسیاری از ماموریت های پلیسی را در این فضا محسوس برشمرد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *