رويکرد پيشگيري نرم جهت ارتقاء امنيت اجتماعي

فرمانده انتظامي استان در جلسه قرارگاه جهادي مبارزه با سرقت به رويکرد پيشگيري نرم جهت ارتقاء امنيت اجتماعي تاکيد کرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار ” خرم نيا” در پانزدهمين جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت استان ضمن تاکيد بر استفاده از نيروهاي ستادي در طرح هاي انتظامي اظهار داشت: استفاده از نيروهاي ستادي در رزمايش ها و طرح هاي پيشگيري بايد در ساعات پيک وقوع جرم و با ايجاد حس مسئوليت براي آنها دنبال شود تا ضمن نمايش اقتدار و توان پليس براي مجرمان جو رواني جامعه به نفع پليس و در جهت پيشگيري مطلوب و اثرگذار تقويت شود.

وي به همکاري پليس هاي تخصصي با رسانه هاي جمعي نيز اشاره و بيان داشت: اجراي طرح هاي امنيت اجتماعي بهتر است با مستندسازي صدا و سيما همراه باشد تا مردم بدانند اقدامات در حوزه پليسي با تمام شدت و در جهت رفاه حال آنها در حال پيگيري است.

خرم نيا از تجهيز خودروهاي گشتي به دوربين هاي فيلمبرداري خبر داد و بيان داشت: پيشنهاد تجهيز خودروهاي گشتي به دوربين هاي فيلمبرداري با زواياي چرخش 360 درجه در دست بررسي بوده و نمونه آزمايشي آن با برد تصويربرداري موثر ملاحضه و مورد ارزيابي قرار گرفته است که در صورت تائيد نهايي بهره برداري از آن در ماموريت هاي انتظامي تاثيرات مطلوب اجتماعي، رواني و انجام هدفمند گشت ها را در پي خواهد داشت.

وي در خصوص مقابله با جرايم خاص به “پيشگيري نرم” اشاره و تصريح کرد:بايد اساتيد و دانش آموختگان علوم جامعه شناسي را پاي کار آورد تا از نظرات اجتماعي آنها در خصوص عناصر رواني تاثيرگذار بر ماموريت هاي انتظامي بهره برداري کرد.

فرمانده انتظامي استان کردستان نيل به اهداف سازماني را در گرو بهره گيري درست از فضاي تکنولوژي هاي چند رسانه اي دانست و جاي خالي روش هاي نرم در بسياري از ماموريت هاي پليسي را در اين فضا محسوس برشمرد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *