آموزش پدافند غيرعامل بايد به يک فرهنگ در جامعه تبديل شود/ آموزش همگاني، رکن اصلي پدافند غيرعامل

فرمانده انتظامي استان با تاکيد بر ارائه آموزش‌هاي لازم در حوزه پدافند غيرعامل گفت: آموزش پدافند غيرعامل بايد به عنوان يک فرهنگ همگاني در جامعه نهادينه شود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “علي‌اکبر جاويدان” در حاشيه مراسم رزمايش پدافند غيرعامل و در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: حفظ نظام و دستاوردهاي انقلاب اسلامي يک تکليف است و همه ما وظيفه داريم در اين رسالت خطير احساس مسئوليت کنيم.

وي با بيان اينکه امنيت ايران اسلامي مرهون خون شهداء و مجاهدت رزمندگان اسلام است، بيان داشت: اين امنيت پايدار با شهادت طلبي و ايثارگري‌هاي رزمندگان فراهم شده و نيروي انتظامي به عنوان خادم و کارگزار نظام مقدس جمهوري اسلامي، متولي برقراري نظم و امنيت در جامعه است.

اين مقام ارشد انتظامي استان توان آمادگي دفاعي و رزمي ايران اسلامي را موجب ترس و وحشت دشمنان دانست و اظهار داشت: آمادگي و توان دفاعي ايران اسلامي در منطقه الگويي براي ساير کشورها بوده و کشورهاي متخاصم به دليل همين آمادگي دفاعي جرات تعرض به خاک ميهن اسلامي را ندارند.

وي با تاکيد بر حفظ آمادگي و توانمندي ايران اسلامي در حوزه دفاعي، تصريح کرد: قطعاً اين مهم با توجه بيشتر به حوزه پدافند غيرعامل محقق مي‌شود.

سردار جاويدان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در حوزه توجه بيشتر به موضوع پدافند غيرعامل، اظهار داشت: آموزش پدافند غيرعامل بايد به عنوان يک فرهنگ همگاني در جامعه نهادينه شود.

وي افزود: خوشبختانه آموزش پدافند غيرعامل در حوزه نيروهاي مسلح به يک گفتمان تبديل شده است؛ لذا ساير سازمان‌ها و نهادها نيز بايد به اين مسئله بسيار مهم توجه کنند.

تهديد نظامي؛ اولين تهديد در حوزه پدافند غيرعامل

سردار جاويدان به تهديدات موجود در حوزه پدافند غيرعامل اشاره کرد و گفت: اولين تهديد در حوزه پدافند غيرعامل تهديد نظامي است که خوشبختانه با آمادگي کامل توان دفاعي ايران اسلامي، هيچ کشوري اجازه جنگ را به خود نمي‌دهد.

وي، تهديدات حوزه‌ سامانه‌هاي هوايي و دريايي را از جمله تهديدات ديگر پدافند غيرعامل اعلام و بيان داشت: مهارت، کارآمدي و ارتقاء توان دفاعي در حوزه هوايي و دريايي، دشمنان را از نقشه‌هاي شوم خود مايوس مي‌کند.

سردار جاويدان تهديدات اجتماعي و فرهنگي را از ديگر تهديدات مهم دشمنان نظام اسلامي اعلام کرد و گفت: در حوزه فرهنگي و اجتماعي نيز ما بايد با حداکثر امکانات وارد عمل شده و نسبت به خنثي کردن توطئه‌هاي دشمنان در حوزه فرهنگي و اجتماعي عمل کنيم.

وي تهديدات حوزه فرهنگي، اجتماعي و زيست محيطي را مهمترين نوع تهديدات در حوزه پدافند غيرعامل اعلام کرد و گفت: دشمن با پخش برنامه‌هاي غيراخلاقي و با استفاده از ماهواره و شبکه‌هاي اجتماعي قصد ضربه زدن به اعتقادات و باور‌هاي ديني جوانان را دارد که نقش خانواده‌ها در اين حوزه بسيار مهم است.

آموزش همگاني،؛ رکن اصلي پدافند غيرعامل

سردار جاويدان با تاکيد بر نقش محوري نيروي انتظامي در راستاي خنثي کردن توطئه‌ها و برنامه‌هاي دشمنان، خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي در همين راستا علاوه بر مقابله با هرگونه ناهنجاري‌ها بايستي در حوزه مديريت بحران نيز ايفاء نقش کند.

وي، آموزش را رکن اصلي پدافند غيرعامل در يک مجموعه دانست و گفت: 8 سال دفاع مقدس تجربه بسيار خوبي در تحقق اهميت پدافند غيرعامل در مجموعه نيروهاي مسلح بوده است.

فرمانده انتظامي گلستان در پايان ضمن تاکيد بر احساس تکليف همگاني نسبت به ارتقاء آموزش پدافند غيرعامل که خروجي آن توانمندي کشور در حوزه مقابله با تهديدات دشمن است، خاطرنشان کرد: در چنين حالتي مي‌توان در زمان واقعه اقدامات مهمي را انجام داد و علاوه بر حفظ آمادگي خود بتوانيم خسارات و تهديدات را به حداقل ممکن کاهش دهيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *