حمایت همه جانبه بانک رفاه از طرح خروج از رکود اقتصادی کشور

بانک رفاه در ماههای اخیر برای توسعه و عمرانی کشور گام‌های مثبتی برداشته و توانست در حوزه‌هایی که کمتر مورد توجه دیگر بانک‌ها قراردارند ، خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده و تسهیلات پرداخت کند.

به گزارش  سادس به نقل از رویکرد یکی از دغدغه‌های اصلی امروز اقتصاد ایران رکود اقتصادی است که به دلیل کمبود نقدینگی،صنایع کوچک و بنگاه‌های متوسط توان اداره امور خود را نداشته و با ورشکستگی روبرو شده اند و به تبع آن آمار بالای بیکاری دامن گیر کشور شده است. به همین منظور دولت یازدهم تصمیم گرفته است تا در این خصوص اقداماتی انجام داده و تسهیلات به این بنگاهها اعطا کند اما در ماههای اخیر نقش بانکها در این خصوص پررنگ تر از دولت و نهادهای ذیربط دولتی بوده است.

وامهای تولیدی
در این بین بانک رفاه نقش مهمی در خروج رکود از اقتصاد کشور ایفا کرده و در بخشهای کلیدی ، اعطای تسهیلات داشته است. و تا جایی که برای حمایت از تولید در شش ماه ابتدای سال ۹۵ توانست یک هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال تسهیلات به بنگاهای کوچک و متوسط پرداخت کند.

حمایت از صنایع دستی
از طرف دیگر ، یکی از محل پرداخت تسهیلات که در سالهای اخیر کمتر مرود توجه داشته صنایع دستی است که بانک رفاه در آن ورود کرده و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به صنعت فرش دستباف در نظر گرفت که در نوع خود جالب توجه است.

وام ازدواج
محل دیگر پرداخت تسهیلات که در شش ماه گذشته مورد توجه بانک رفاه بوده وام ازدواج جوانان است. در شش ماه گذشته شعب این بانک در تمامی استان ها از محل سپرده های قرض الحسنه نزد خود این مبالغ را در قالب وام ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده است. در واقع بانک رفاه طی ۶ ماهه اول سالجاری بالغ بر ۱ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به جوانان اعطا کرد.

تزریق نقدینگی به ساختارهای اقتصادی
علاوه بر این بانک رفاه در این مدت در ۴ بخش کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان ، خدمات و بازرگانی نیز بالغ بر ۱۸۵,۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.

افزایش سهم بازار بانک رفاه در ماههای پیش رو
بانک رفاه در شش ماه گذشته توانست وضعیت خود در میان دیگر بانکها را ارتقاء داده و به دلیل نقش آفرینی اقتصاد کشور داشته مورد توجه قرار گرفته است هرچند مدیران آن اعتقاد دارند این میزان از نقش آفرینی برای این بانک کافی نبوده وباید سهم بازار خود را افزایش دهند. یک عضو هیات مدیره بانک رفاه معتقد است که همه ارکان بانک باید با تلاش و فعالیت های اثربخش به رشد و تعالی سازمانی کمک کنند. این عضو هیات مدیره، ضمن تاکید بر ضرورت بهره مندی از خلاقیت نیروی انسانی، بر تقویت نظام پیشنهادها و استفاده از توان فکری کارکنان خلاق و خوش‌فکر تاکید کرد و رهنمودهای لازم را برای افزایش عملکرد واحدهای بانک ارائه کرد و سهم بازار بانک رفاه را در توسعه کشور افزود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *