امنيت پايدار؛ مستلزم مشاركت همگاني و پيشگيري اجتماعي

معاون هماهنگ كننده فرمانده انتظامي استان، در يادداشتي مبني بر اينکه وظيفه اصلي پليس حفظ امنيت است، بيان داشت: رسيدن به امنيت پايدار مستلزم مشاركت همگاني و پيشگيري اجتماعي است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ “رضا صفايي” در اين يادداشت آورده است: هر كس در توليد و حفظ امنيت محل زندگي خود تلاش كند، وظيفه شرعي و ديني خود، يعني همان امر به معروف و نهي از منكر را انجام داده است.

هر چه مردم رضايتمندي و اعتماد بيشتري داشته باشند، اعتقاد، باور و در پي آن مشاركت بيشتري در مقوله امنيت خواهند داشت و هر كس در توليد و حفظ امنيت محل زندگي خود تلاش كند، وظيفه شرعي و ديني خود، يعني همان امر به معروف و نهي از منكر را انجام داده است.

امنيت اجتماعي به عنوان يکي از نيازهاي اساسي هر جامعه انساني، نظم و انضباط را به عنوان مهم ترين کارکرد اساسي خود محقق مي سازد و اين مهم تنها با مشاركت و همراهي مردم به دست مي آيد، از اين رو امنيت اجتماعي پاسداري از هويت هاي اجتماعي است.

استمرار وجود ارزش هاي فرهنگي، فرايند اجتماعي شدن، وفاق و همکاري در بين شهروندان كه بازخورد امنيت در يك جامعه است از مهمترين عوامل ارتقاء و تقويت امنيت است.

مولفه هاي وحدت و انسجام ملي، رهبري و توان عملي و علمي نيروهاي مسلح به عنوان اركان اقتدار ملي است و در سايه توان و تجهيز دفاعي بايستي به تهديدات نرم دشمنان اين مرز و بوم توجه و تاكيد داشت و غفلت و بي توجهي را در برنامه ريزي ها وارد نساخت.

جنگ نرم استفاده دقيق و برنامه ريزي شده از قدرت نرم به منظور تاثيرگذاري بر باورها و ارزش هاي بنيادين يك ملت است كه در كشور ما با هدف دگرگوني در هويت فرهنگي و الگوهاي رفتاري مورد قبول در عرصه هاي مختلف سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي از سوي دشمنان اجرايي مي شود.

زدودن ارزش هاي ديني و هويت اسلامي از جامعه اسلامي و به ويژه نسل جوان از اهدافي است كه در جنگ نرم دشمنان اسلام دنبال مي شود و نبايد اجازه دهيم که دشمن با تجهيزات و ابزارهاي نرم و ضدفرهنگي در ميان جامعه نفوذ کند و موجب گمراهي و انحراف جوانان شوند.

سرهنگ “رضا صفايي”

معاون هماهنگ كننده فرمانده انتظامي استان

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *