همکاری با عراق در برقراری امنیت کامل زائران حسینی/ “کنترل لحظه‌ای” مرزهای عراق

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برای ایجاد امنیت در عراق برای زائرین حسینی تعاملاتی داشته‌ایم و مرزهای عراق را به صورت لحظه‌ای با طرف عراقی کنترل می‌کنیم.

به گزارش سادس به نقل ازتسنیم سردار قاسم رضایی اظهار داشت: خراسان‌رضوی با سه هنگ مرزی، مرزهای خود را که حدود 835کیلومتر است، تحت نظر دارد. هنگ مرزی تایباد با زیرساخت‌های لازم شاهد امنیت کامل است و در بازدیدی که صورت گرفت نیروها، آمادگی مطلوب و اشراف اطلاعاتی لازم را دارند.

وی گفت: هنگ مرزی تایباد کشفیات خوبی در زمینه مواد مخدر داشته‌اند و کشف جاسازی‌های تخصصی حکایت از تخصص نیروها دارد. بخشی از کشفیات مرز دوغارون توسط ماشین‌های ترانزیتی انجام می‌شود، باید در مبداء و هنگام ورود، کنترل‌ها انجام شود، ولی به دلیل جاسازی‌های خیلی پیچیده باید تریلرها در ایست و بازرسی 17 شهریور کنترل شود، هوشیاری مرزبانان سبب شده تا جلوی ورود مواد مخدر به کشور گرفته شود.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: مرزبانان افغانستانی در کنترل ترددهای غیرمجاز و کنترل مواد مخدر در مرزها کارهای خوبی داشته‌اند و انتظار داریم که مرزبانی افغانستان در کنترل تریلرهای ترانزیت هم حساسیت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ساختار هنگ مرزی تایباد ارتقاء خواهد یافت، گفت: در جهان اسلام استکبار فتنه‌ای ایجاد کرد و کشورهای همسایه ما را با مشکل ناامنی مواجه کرده که این فتنه استکباری با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان مرزبانان توطئه‌ها را رصد می‌کنیم؛ در دو سوی مرز جلسات مشترکی داشته‌ایم و اجلاس‌های مشترکی نیز برای هماهنگی با کشورهای همسایه برگزار می‌کنیم که اخیراً اجلاس مشترکی با عراق داشته‌ایم و برای کنترل مرزها و امنیت پایدار با مرزبانان کشورهای مجاور هماهنگی‌های لازم را داریم.

سردار رضایی با اشاره به اینکه توافقات لازم را با طرف عراقی ایجاد کرده‌ایم، اظهار داشت: برای ایجاد امنیت در کشور عراق برای زائرین امام حسین(ع) نیز تعاملاتی داشته‌ایم و مرزهای عراق را به‌صورت لحظه‌ای با طرف عراقی کنترل می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه خلیج فارس مبارزه با قاچاق در دستور کار مرزبانان قرار دارد و کشفیات متعددی را در خلیج فارس داشته‌ایم، در حال حاضر تقویت اقتصاد مقاومتی نیز از برنامه‌های مرزبانی کشور است.

سردار رضایی در پایان با اشاره به وضعیت هنگ مرزی تایباد عنوان کرد: خوشبختانه روحیه مرزبانان بالا است و با انگیزه بالا، مرزها را کنترل می‌کنند و امکانات فنی، تحریکی و اپتیکی مناسبی را به هنگ تایباد داده‌ایم و سیستم‌های پایش هوایی نیز به زودی مجهز می‌شود. همچنین خوروهای زرهی از جمله امکاناتی است که به هنگ‌های مرزی خراسان‌رضوی تحویل خواهد شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *