مسئولان نيروي انتظامي دغدغه مسائل اخلاقي و اجتماعي دارند

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در ديدار فرمانده ناجا با وي، گفت: مسئولان نيروي انتظامي دغدغه مسائل اخلاقي و اجتماعي دارند و اين تفاوت پليس جمهوري اسلامي ايران نسبت به پليس ساير کشورهاست.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، حضرت آيت الله «مصباح يزدي» در ديدار فرمانده ناجا با وي،‌ اظهارداشت: خداي متعال را شاکريم که ما را در زماني خلق کرد که انقلاب اسلامي در همين عصر برقرار شد، انقلابي که در راس آن نايب امام زمان(عج) است و وظيفه همه ماست که هر چه بيشتر قدردان اين انقلاب بوده و آنچه که از دست مان بر مي آيد به عنوان شکرگذاري انجام دهيم.

وي با بيان اينکه در همه کشورهاي متمدن اولين وظيفه حاکمان حفظ امنيت است، گفت: امنيت از اين حيث اهميت دارد که بي توجهي به آن باعث ضايع شدن حقوق همه مردم مي شود.

آيت الله مصباح يزدي افزود: امنيت در کشور ما با ساير کشورها متفاوت است از اين جهت که امنيت در کشور ما تنها امنيت فيزيکي و مادي نيست بلکه اخلاقي است و ساير رشته هاي امنيت که در اسلام متبلور مي باشد را در بر مي گيرد و اين موجب شده تا کار پليس کشور ما چندين برابر پليس هاي جهان باشد.

وي افزود: مسئولان نيروي انتظامي دغدغه مسائل اخلاقي و اجتماعي دارند و اين تفاوت پليس جمهوري اسلامي ايران نسبت به پليس ساير کشورهاست.

اين استاد برجسته حوزه علميه تصريح کرد: در ساير کشورها، پليس در قانوني که سيال و قابل تغيير است، نيروي رئيس جمهور و يا وزير کشور محسوب مي شود اما در ايران، مأموران نيروي انتظامي خود را فرمانبردار مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مي دانند که نايب امام معصوم (ع) است و اين افتخار بزرگي براي قواي مسلح کشور محسوب مي شود.

وي افزود: البته اين وظيفه سنگيني است که پليس بر دوش مي کشد اما از اين انرژي مثبت، هيچ گاه احساس ضعف نمي کند و ما اين مقام را تبريک و به شما غبطه مي خوريم که از آن محروم هستيم.

آيت الله مصباح يزدي گفت: مسئولان ناجا، پاک ترين انسان ها هستند و بايد بدانند فرمانده ما فرمانده کل قواست و بايد از او تبعيت کنيم که اگر راضي نباشند هيچ اعتباري نداريم.

وي ادامه داد: از نعمت هاي بزرگ خدا اين است که بعد از تشکيل دولت اسلامي نيروي انتظامي با آموزه هاي ديني آشنا شده و رهبر معظم انقلاب از ابتداي تشکيل اين نهاد، هميشه سعي و کوشش داشتند تا اين نيرو در سايه ارزش هاي اسلامي براي ايجاد نظم و امنيت مادي و معنوي تلاش کنند.

اين استاد برجسته حوزه علميه گفت: بحمدالله تا جايي که اطلاع دارم بسيار افراد شايسته، برجسته، دلسوز و وظيفه شناس در نيروي انتظامي به کار گمارده شده اند و براي يکايک آنها بايد خدا را شکر کرد که اگر نبودند مانند کشورهاي همسايه مثل عراق، افغانستان، لبنان، سوريه، بحرين و يمن مشخص نبود چه اتفاقاتي مي افتاد .

وي افزود: در کشور اسلامي که در راس آن نايب امام زمان (عج) حاکم است، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي به عنوان بخشي از کارگزاران در موقعيت سخت، قرار دارد.

سردار “حسين اشتري” فرمانده نيروي انتظامي کشور نيز در ابتداي اين ديدار ضمن تسليت ايام شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، گفت: نيروي انتظامي بحمدالله يک مجموعه پر ماموريت و گسترده است که وسعت کار و پراکندگي زيادي دارد و نيز امروز يکي از موثرترين مجموعه ها در نظام بخشي، آسايش و آرامش مردم محسوب مي شود.

وي گفت: چندي پيش در ديداري که با مقام معظم رهبري (مدظله العالي) داشتيم فرمودند” نقش اصلي در امنيت را ناجا ايفا مي کند” و توصيه هايي داشتند که ما بايد آن ها را جامعه عمل بپوشانيم.

فرمانده ناجا تصريح کرد: نيروي انتظامي پاسدار ارزش ها و منويات امام (ره) و مقام معظم رهبري است و در حوزه هاي فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و امنيتي وظيفه اي که بر عهده دارد انجام مي دهد.

سردار اشتري با بيان اينکه خيلي اوقات در برخورد با آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاري ها نيروي انتظامي تنهاست، گفت: در شوراي عالي فرهنگي 26دستگاه با 300 مصوبه در حوزه فرهنگي مسئوليت دارند که ناجا يکي از آن هاست اما در بسياري از موارد، نيروي انتظامي پيشتاز بوده و يا کارهاي جامانده از ساير ارگان ها را نيز انجام مي دهد و بحمدالله مجموعه همکاران با روحيه جهادي و خدمتگزاري مشغول کار هستند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *