مقابله با زمين خواري مطالبه عمومي است/ نبايد حتي به يک متر مربع اراضي ملي دست درازي شود

جانشين پليس پيشگيري ناجا، مقابله بي امان با زمين خواري را ماموريت محوري و اساسي يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن دانست و گفت : نبايد حتي به يک متر مربع اراضي ملي دست درازي شود.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس سردار “مهدي معصوم‌بيگي” در آيين اختتاميه نخستين کارگاه آموزشي فرماندهان يگان‌هاي حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن سراسر کشور، با بيان اينکه يگان‌ حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن پس از طي فرآيند قانوني و تصويب ستاد کل نيروهاي مسلح تشکيل و راه اندازي شده است، اظهار کرد: مقابله با زمين خواري محور ماموريت اين يگان است ضمن اينکه اين موضوع، مطالبه جدي فرماندهي معظم کل قوا و مردم مي باشد و بايد اهتمام و تلاش حداکثري در اين زمينه کرد.

وي با اشاره به اينکه يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن با وجود عمر کوتاهش موفقيت‌هاي بسيار چشمگيري داشته است، افزود: رسالت اين يگان رسيدن به نقطه‌اي است که حتي يک متر مربع دست‌اندازي به اراضي ملي نداشته باشيم و اين امکان پذير است و بايد به عنوان چشم انداز يگان مد نظر باشد.

جانشين پليس پيشگيري ناجا با تاکيد بر اهميت آموزش حرفه‌اي و نقش آن در تبديل منابع انساني به سرمايه انساني و افزايش بهره‌وري، تصريح کرد: آموزشي مفيد است که بتواند منابع انساني را به سرمايه انساني تبديل کند و بهره وري را افزايش دهد.

اين مقام ارشد انتظامي با تاکيد بر لزوم تقويت آموزش هاي کارگاهي و مهارتي تاکيد کرد: ادامه حيات هر سازمان و يگاني به سرمايه انساني کارآمد و متخصص مرتبط است.

وي در ادامه، اقتدار در حوزه‌ ماموريت را از جمله انتظارات موجود از يگان‌هاي حفاظت دانست و گفت: اين اقتدار نه به معني به کارگيري زور بلکه به مفهوم انجام عقلاني ماموريت با استفاده از همه توان و ظرفيت ها است بگونه اي که ماموريت به احسن وجه انجام گيرد.

اين مقام ارشد ناجا صحت عمل کارکنان به معناي پاکيزگي و سلامت گفتار و رفتار را از ديگر ضرورت‌هاي ماموريت يگان‌هاي حفاظت برشمرد و تاکيد کرد: ماموران يگان‌هاي حفاظت خود بايد در نهايت پاکي باشند تا بتوانند با ناپاکي مبارزه کنند.

وي افزود: يگان‌هاي حفاظت بايد همچنين همکاري و تعامل بسيار نزديکي با ناجا داشته باشند و اساسا يکي از دلايل گزينش فرماندهان اين يگان‌ها از بدنه ناجا نيز همين لزوم تعامل عملي و فعال است.

سردار معصوم بيگي، داشتن انضباط، خلق ظرفيت‌هاي جديد در ماموريت و تعيين تکليف دقيق حدود و ثغور زمين هاي ملي که بايد مورد حفاظت قرار گيرند را از الزامات و ضروريات انجام درست ماموريت در اين زمينه برشمرد و گفت: بايد به صورت شفاف اين موضوع مشخص و نظارت شود.

گفتني است، آيين اختتاميه نخستين دوره آموزش سراسري فرماندهان يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن با حضور سردار معصوم‌بيگي جانشين رئيس پليس پيشگيري، سردار فتحي رئيس مرکز انتظام، دکتر خليل‌فرد عضو هيئت‌رئيسه سازمان ملي زمين مسکن و فرماندهان يگان حفاظت اين سازمان در ستاد ناجا برگزار شد.‌

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *