جریمه ۵۰۰ هزار ریالی خودروهای فاقد معاینه فنی

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام آغاز مرحله دوم طرح کاهش از ابتدای صبح روز گذشته در پایتخت گفت: در این مرحله از طرح، خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر در صورت ورود به محدوده زوج و فرد جریمه می شوند.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرحله نخست طرح ترافیکی (کاهش آلودگی هوای شهر) پس از کش و قوس های فراوان در نهایت به تصویب شورای عالی ترافیک رسید و با ابلاغ وزارت کشور، اجرای آن از نیمه شهریورماه در پایتخت آغاز شد.

مرحله دوم این طرح نیز از ابتدای مهر با جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی آغاز شد که با گذشت چند روز با اعلام پلیس راهور تهران بزرگ برای دادن مهلت دوباره به شهروندان به منظور اخذ برگه معاینه فنی معتبر، به صورت موقت متوقف شد.

سردار ” سیدتیمور حسینی “رئیس پلیس راهور تهران بزرگ،در تشریح این خبر گفت: براساس این طرح از روز شنبه اول آبان، دوربین های ترافیکی محدوده زوج و فرد به ثبت پلاک خودروهای ورودی فاقد معاینه فنی اقدام می کنند.

سردار حسینی در مورد مبلغ جریمه نداشتن برگه معاینه فنی معتبر نیز گفت: صاحبان خودروهای فاقد معاینه فنی مبلغ ۵۰۰ هزار ریال جریمه می شوند.

وی افزود: با اجرای مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش، تخلف ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد از طریق دوربین های نظارتی ثبت و ضمن ارسال پیامک جریمه برای مالک خودرو، ۵۰۰ هزار ریال جریمه نیز برای خودرو اعمال می شود.

سردار حسینی بیان کرد : در مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش، جریمه برای تخلف ورود خودروها به محدوده ترافیکی زوج و فرد براساس «شماره پلاک خودرو و نداشتن معاینه فنی» اعمال می شود.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ،  مالکان خودروها می توانند با مراجعه به سامانه سیمفا(http://symfa.moi.ir) و وارد کردن شماره پلاک و شماره شناسایی خودرو (VIN) از معتبر بودن برگه معاینه فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *