رتبه بندی بین المللی بانک حکمت ایرانیان

هیات آلمانی در دیداری که با مدیران ارشد بانک حکمت ایرانیان داشتند در خصوص موارد مهمی چون رتبه بندی بین المللی بانک حکمت ایرانیان و نقش آن در جلب اعتماد و تسهیل حضور سرمایه¬گذاران خارجی به بحث و گفتگو پرداختند .

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک حکمت ایرانیان،قادر سلیمانی معاون توسعه بازار و سرمایه گذاری خارجی بانک حکمت ایرانیان در جلسه ای با فلوریان شولر مدیرعامل شرکت SCOPE که یکی از شرکت‌های مطرح و معتبر بین المللی در حوزه رتبه­بندی است و در قالب هیئت همراه قائم مقام صدر اعظم و وزیر اقتصادی آلمان برای دومین بار به ایران سفر نموده با اشاره به تاریخچه و ویژگیهای بانک حکمت ایرانیان، اظهار نمود: این بانک به عنوان یکی از شفاف­ترین و کاملترین بانک­های ایرانی حتی در دوره تحریم و پیش از برجام ، موفق شد به عضویت انجمن جهانی سوئیفت در آید و پیام­های سوئیفتی خود را ارسال نماید .

وی افزود : این بانک ارتباط کارگزاری با برخی بانک‌های اروپایی و آسیایی داشته و در داخل ایران هم شبکه­ای وسیع از ارتباطات را در حوزه بانکداری شرکتی و خرد را داراست. عملکرد شفاف و ایمن بانک حکمت و داشتن کمترین شاخص منفی به خصوص در حوزه Non performing loans (معوقات بانکی) که کمتر از یک درصد می­باشد، شرایط مناسبی جهت رتبه­بندی بین المللی بانک حکمت مهیا نموده و این موضوع می­تواند برای شرکت‌های رتبه­بندی هم جذاب باشد. در حال حاضر نیز بانک حکمت با شرکت­های معتبر رتبه­بندی به خصوص شرکت­های اروپایی در حال مذاکره است و از آنجا که کشور آلمان شریک اول تجاری ایران است، بانک حکمت ایرانیان مایل است از تجارب این شرکت بهره گیرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت SCOPE بتواند وارد بازار ایران شود و در صورت عدم ورود به این بازار فرصت­های بزرگی را از دست خواهد داد، زیرا فرصت­های ایران، فرصت­های خاورمیانه و کشورهایCIS است و ایران چهارراه این منطقه و پل ارتباطی این فرهنگ­هاست.

سلیمانی خاطرنشان کرد : بازار سرمایه در ایران آماده یک جهش بسیار بزرگ است و بانک­ها بازیگران اصلی این جهش هستند. به نظر من این شرکت جهت شروع موفق در ایران می تواند از بانک حکمت به عنوان بانکی که تا کنون هیچ­گونه تحریمی از سوی UN و یا تحریم­های یکطرفه نداشته آغاز به کار نماید.

در ادامه، زهرا جزایری مدیر بین­الملل بانک حکمت ایرانیان نیز در مورد اهمیت ارتباط بین­الملل برای بانک حکمت و آمادگی این بانک برای ارتباط بیشتر با بانک­های خارجی و ورود به بازارهای بین­المللی نکاتی را ارائه کرد .

بر اساس این گزارش ، مدیرعامل شرکت SCOPE ضمن تشکر از دعوت بانک حکمت ایرانیان تصریح کرد : این شرکت تا کنون فعالیتی در ایران نداشته و برای این حضور بسیار امیدوار است .

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص این شرکت اظهار نمود: این شرکت رتبه اول در بین شرکت­های رتبه­بندی در اروپا را دارد و همه بخش­های رتبه­بندی را پوشش می­­دهد. بسیاری از بانکها و موسسات و شرکتهای معتبر جهانی توسط این شرکت رتبه بندی شده اند. دفتر مرکزی این شرکت در برلین است و دفاتری هم در فرانکفورت، لندن، مادرید و پاریس دارد. این شرکت در صورت تصمیم جهت ورود به بازار ایران، تمرکز بر روی پروژه­ها، شرکت­ها و بانک­ها خواهد داشت که لازمه آن شناخت نیازهای بازار مالی ایران است.

وی افزود : این شرکت به دنبال درک نیازهای آتی مشتریان خویش بوده و با توجه به بازار، نگاهی رو به جلو بر اساس دیدگاه­ها و خواسته­های مدیران شرکت­ها دارد و به دنبال یک استراتژی واحد برای همه مشتریان نیست و به همین دلیل بسیاری از کمپانی­های بزرگ از کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه از آن حمایت می­کنند که موجب رشد ۱۰۰ درصدی این شرکت گشته است . وی همچنین کسب رتبه­بندی بین­المللی را برای بانک­های ایرانی در جلب اعتماد و تسهیل حضور سرمایه­گذاران بسیار مهم دانست.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *