رسیدن به اقتصاد مقاومتی روحیه انقلابی می‌خواهد

خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: ما اگر می‌خواهیم در مقابل آمریکا و غرب بایستیم و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم نیازمند روحیه انقلابی هستیم.

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک روز ارتش و با بیان این‌که «ما یک نیروی زمینی مبارکی داریم» اظهار کرد: یکی از شاهکارهای امام راحل این بود که بر روی نیروهای نظامی تأثیر گذاشت و آن‌ها را به گونه‌ای مستقل بار آورد و نمونه این نیروهای نظامی امیر پوردستان است.

وی در ادامه با بیان این‌که «مقام معظم رهبری امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام نهاده‌اند» گفت: رهبری در خطبه قرایی که در ابتدای سال داشتند، فرمودند حوزه‌های علمیه و مجلس خبرگان باید انقلابی باشند. این حرف بسیار ارزشمند و بجا است. اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی در جامعه رشد و نمو داشته باشد باید به صورت انقلابی عمل کنیم و در مقابل آمریکا و غرب بایستیم تا یک تحولی در وضع مملکت و جامعه ایجاد شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: تاکنون در رابطه با اقتصاد مقاومتی حرکت‌های اداری و تشریفاتی بر روی کاغذ بوده است، اما امسال که سال اقدام و عمل نام گرفته است باید به گونه‌ای رفتار نماییم که این حرف‌ها و تشریفات به مرحله عمل برسد و این کار ممکن نیست مگر با روحیه انقلابی.

وی یادآور شد: خیلی از دنیا در حسرت نیروهای انسانی هستند که ما داریم و باید از این نیروهای انسانی نهایت بهره را ببریم. یکی دیگر از راه‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی صرفه‌جویی است. ما در سال ۱۰۰ میلیارد تومان اتلاف انرژی را داریم که برای رفع این معضل نیازمند روحیه انقلابی هستیم. جامعه‌ای که روحیه انقلابی دارد نه تسلیم و نه تحریم را نمی‌پذیرد. ما می‌توانیم در مقابل تمام مشکلات بایستیم به شرط آن‌که روحیه انقلابی داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «یک عده در سطح‌های بالا و یا بخش‌های خصوصی ثروت‌های کلان جامعه را به خارج از ایران می‌برند»، اظهار کرد: تنها راهی که می‌شود با آن‌ها مقابله کرد روحیه انقلابی است. مقام معظم رهبری چندین بار فرموده‌اند که برخی از افراد می‌خواهند در فکر افراد جامعه نفوذ کنند. ما باید خط نفوذی‌ها را بشناسیم و آن‌ها را تشخیص بدهیم. آمریکا از طریق تحصیلات فرزندان برخی از نورچشمی‌ها و با دادن امتیازات به آنها می‌خواهد در جامعه ما نفوذ پیدا کند و باید با یک حرکت انقلابی در داخل و خارج مقابل نفوذی‌ها بایستیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، ادامه داد: ما دانشجو و فارغ‌التحصیل در عرصه علم زیاد داریم ولی چرا باید تولید در این حد پایین باشد. جلوی قاچاق را باید بگیریم، پارچه، کفش و خوراک از بیرون می‌آید و به همین دلیل کارخانه‌های ما تعطیل شده‌اند. برای رفع این معضل هم نیازمند روحیه انقلابی هستیم. این‌که رهبری فرمودند خبرگان باید انقلابی باشد یعنی همین انقلابی‌ها بودند که ۳۷ سال کشور را در مقابل هجمه‌های دشمنان سرپا نگه داشتند. ما چرا نباید قدر سپاه پاسداران را بدانیم. سپاه خار چشم یک عده است. اگر آنها اعلام حضور نکنند چه کسی می‌خواهد این خطبه‌ها را خنثی کند.

جنتی در ادامه با بیان این‌که «رهبری در ادامه نیز به این امر اشاره داشتند که حوزه‌های علمیه هم باید انقلابی باشند»، یادآور شد: یک عده از طلبه‌ها فکر می‌کنند که اگر وارد حوزه علمیه بشوند،‌ درس بخوانند و مجتهد و بعد مرجع تقلید شوند کافی است. آن‌ها اگر اینگونه فکر کنند نمی‌توانند به مملکت خدمت کنند. بلکه باید در تمام مراحل کسب دانش روحیه انقلابی داشته باشند.

وی همچنین در ادامه افزود: اکنون که انتخابات مجلس سپری شده است و برخی در آن رأی آورده‌اند و برخی دیگر نه باید بگویم اگر مجلس انقلابی نباشد نمی‌تواند به وظایف خود در نظام جمهوری اسلامی عمل کند. بیکاری یک درد بی‌درمان است و چرا نباید به فکر آن باشیم و تولید افت کند.نمایندگان مجلس باید بر روی این مسائل کار کنند و سایر امور فرعی را کنار بگذارند. چرا آمار طلاق در جامعه این همه بالا رفته است؟ این‌ها درد است که نیازمند قانون هستند.

وی گفت: ما در عرصه‌های زیادی باید به اجرای قانون بپردازیم اما در این راستا باید اولویت بندی داشته باشیم. اولویت اکنون جامعه ما مسائل اقتصادی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است. یک نماینده باید دشمن‌شناس بوده و در این راستا بصیرت داشته باشد. رهبر ما یک رهبر انقلابی است و هر کس که ولایت و رهبری را قبول دارد باید انقلابی عمل نماید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران هم‌چنین در خطبه‌های عبادی این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به ماه پر خیرو برکت رجب، عنوان کرد: یکی از توصیه‌های فراوانی که در این ماه شده ترک گناه است و مسأله دوم رفع مضارب است و سومین توصیه در این ماه خیرات و توجه به گرسنگان است و بعد از آن هم باید اعمال عبادی و دعایی این ماه را به جا بیاوریم.

وی تأکید کرد: این ماه، ماه حضرت علی (ع) است. ماه امامی که به تمام مسائل زمین و آسمان آگاه است. ما هم باید از خدا بخواهیم که علوی شویم و باید در استقامت و مقاومت حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار بدهیم. یکی از مسائلی که حضرت علی (ع) همواره به آن اشاره می‌کرد این بود که برای راه حق هرگز نباید از عدد دشمنان زیاد ترسید. اقلیت مهم نیست بلکه در این راه استواری و مقاومت حرف اول را می‌زند و باید در راه حق باخدا باشیم. برخی حضرت علی (ع) را کافر می‌خواندند و تهمت‌های زیادی به ایشان می‌زدند ولی حضرت در مقابل تمام این هجمه‌ها استقامت داشت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *