نهضت عاشورایی امام حسین (ع) مصداق بارز مقابله جنگ نرم است

نماینده ولی فقیه در استان “سیستان و بلوچستان” گفت: نهضت عاشورایی امام حسین (ع)، مصداق بازر مقابله با جنگ نرم ظاغوتیان زمان است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت الله “سلیمانی” در جمع فرماندهان،مسئولان و کارکنان انتظامی استان در” ساری”، با اشاره به نهضت عاشورایی امام حسین (ع) در صحرای کربلا،گفت: در تاریخ بشریت هیچ پدیده ای همچون حادثه کربلا، افکار عمومی را به خود معطوف نکرده و ماندگار نمانده است.

وی با بیان اینکه در دنیا از زمان حضرت آدم تاکنون جنگ های فراوانی از جمله جنگ نرم و جنگ گرم و خشن رخ داده است، افزود: آنچه در سال ۶۱ هجری در سرزمین کربلا رخ داد از نوع جنگ نرم است؛ پیش از آنکه به حادثه کربلا در قالب یک پدیده نظامی بنگریم، باید در قالب یک پدیده فرهنگی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: امام حسین(ع) برای ماندگاری واقعه کربلا در اذهان عمومی با اهداء فرزندان و اهل بیت خود و بهترین یارانش به ویژه طفل شش ماهه اش حضرت علی اصغر، این هیجان و آمادگی فکری را برای همیشه در تاریخ بشریت مهیا کرد.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: امروزه همه جوامع انسانی در سراسر جهان به برپایی همایش عاشورایی اقدام می کنند و همین امر ما را وا می دارد تا کنکاش بیشتری در زمینه حادثه کربلا داشته باشیم.

وی افزود: رسانه ها فقط پاره ای از این حادثه عظیم را می توانند، اطلاع رسانی کنند، بررسی علل و عوامل بروز حادثه کربلا نیازمند تشکیل جلسات کارشناسی و بررسی همه جانبه است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهیری با تاکید بر درس گرفتن از فرهنگ عاشورایی در جامعه که همان امر به معروف و نهی از منکر است، بر ضرورت حفظ حجاب در جامعه برای مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *