نهضت عاشورايي امام حسين (ع) مصداق بارز مقابله جنگ نرم است

نماينده ولي فقيه در استان “سيستان و بلوچستان” گفت: نهضت عاشورايي امام حسين (ع)، مصداق بازر مقابله با جنگ نرم ظاغوتيان زمان است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، آيت الله “سليماني” در جمع فرماندهان،مسئولان و کارکنان انتظامي استان در” ساري”، با اشاره به نهضت عاشورايي امام حسين (ع) در صحراي کربلا،گفت: در تاريخ بشريت هيچ پديده اي همچون حادثه کربلا، افکار عمومي را به خود معطوف نکرده و ماندگار نمانده است.

وي با بيان اينکه در دنيا از زمان حضرت آدم تاکنون جنگ هاي فراواني از جمله جنگ نرم و جنگ گرم و خشن رخ داده است، افزود: آنچه در سال 61 هجري در سرزمين کربلا رخ داد از نوع جنگ نرم است؛ پيش از آنکه به حادثه کربلا در قالب يک پديده نظامي بنگريم، بايد در قالب يک پديده فرهنگي آن را مورد بررسي قرار دهيم.

نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري، گفت: امام حسين(ع) براي ماندگاري واقعه کربلا در اذهان عمومي با اهداء فرزندان و اهل بيت خود و بهترين يارانش به ويژه طفل شش ماهه اش حضرت علي اصغر، اين هيجان و آمادگي فکري را براي هميشه در تاريخ بشريت مهيا کرد.

آيت الله سليماني تصريح کرد: امروزه همه جوامع انساني در سراسر جهان به برپايي همايش عاشورايي اقدام مي کنند و همين امر ما را وا مي دارد تا کنکاش بيشتري در زمينه حادثه کربلا داشته باشيم.

وي افزود: رسانه ها فقط پاره اي از اين حادثه عظيم را مي توانند، اطلاع رساني کنند، بررسي علل و عوامل بروز حادثه کربلا نيازمند تشکيل جلسات کارشناسي و بررسي همه جانبه است.

نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهيري با تاکيد بر درس گرفتن از فرهنگ عاشورايي در جامعه که همان امر به معروف و نهي از منکر است، بر ضرورت حفظ حجاب در جامعه براي مقابله با جنگ نرم دشمن تاکيد کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *