رئیس مجلس: ممکن است آمریکایی‌ها خرابکاری کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رسیدن به نتیجه برجام مناقشاتی بر سر راه بود که فرآیند این نظرات به یک تصمیمی بر اساس نظرات مقام معظم رهبری انجام شد، گفت: ممکن است آمریکایی‌ها در مسیر اجرای برجام خرابکاری‌ کنند.

به کزارش سادس به نقل از تسنیم، علی لاریجانی عصر امروز در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط فراهم شده پس از برجام خواستار استفاده از این فضا در امر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و رونق اقتصادی در کشور شد.

وی با بیان “بر‌اساس ادله‌های خودم شرایط کشور در مسیر خوبی برای توسعه قرار گرفته است” افزود: در سال‌های گذشته در نتیجه مقاومت ملت و درایت رهبری موضوع دانش هسته‌ای کشور به مرحله خوب و تثبیت رسید و باید در یک فضای معقول برای سرمایه‌گذاری از شرایط به وجود آمده استفاده کنیم.

لاریجانی گفت: برای رسیدن به نتیجه برجام مناقشاتی بر سر راه بود که فرآیند این نظرات به یک تصمیمی بر اساس نظرات مقام معظم رهبری انجام شد که باید از این تصمیم حمایت کنیم چرا که تاریخ مناقشات در حال حاضر نیست، اگرچه باید در این موضوع دقت نظر داشته باشیم چون ‌ممکن است آمریکایی‌ها خرابکاری‌ کنند و در این موضوع در جایی اگر نیازی به اقدام و عمل هم باشد باید پاسخ داد.

وی گفت: در حال حاضر بر‌اساس برجام بسیاری از تحریم‌ها برداشته شده گرچه هنوز موانعی بر سر فعالیت‌های بانکی کشور وجود دارد اما فروش نفت کشور از یک میلیون بشکه در روز در حال رسیدن به بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه ‌است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به حضور هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف پس از برجام به داخل کشور اشاره کرد و ادامه داد: هیئت‌های زیادی به داخل کشور آمده‌اند و برخی از آنها در حال برآورد میزان سرمایه‌گذاری خود در ایران هستند.

لاریجانی درباره نگاه مجلس شورای اسلامی برای توسعه و رونق اقتصادی ابراز کرد: مجلس در حال فراهم کردن شرایطی برای دولت است تا بتواند بخشی از پروژه‌های عمرانی خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی گفت: در شرایط رکود امروز باید فضای مالیاتی را کاهش داد و ما این موضوع را با جدیت در بحث مالیات ارزش افزوده دنبال می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به اقدامات دولت در استان سیستان و بلوچستان خواستار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ‌به‌ویژه ‌سرمایه‌گذاران خارجی ‌در بخش‌های تولیدی، صنعتی و معدنی با نگاه توسعه‌محور و صادرات به کشورهای همسایه شد.

لاریجانی از بندر چابهار و سواحل مکران‌ به‌عنوان یک وضعیت بزرگ اقتصادی و ترانزیتی و تجاری در توسعه شاخصه‌های مناطق جنوب شرق کشور یاد کرد.

وی همچنین با خوب توصیف کردن شرایط ایجادشده در سیستان و بلوچستان در ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین امنیت پایدار و مشارکت مردم در بحث امنیت، آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای تسریع در عملیات گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان و همچنین تسریع در عملیات راه‌آهن چابهار به زاهدان و سرخس اعلام کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه امروز اولویت مهم کشور توجه به اقتصاد است، گفت: باید زمینه‌های توسعه کشور را در سایه امنیت ملی کشور ببینیم و شرایط سیاسی و فرهنگی کشور را برای پرش اقتصادی فراهم کنیم‌.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *