کلاهبرداری ۲۰۰ هزار دلاری ۲ تبعه خارجی در شیراز / کشف ۸۰۰ هزار یورو اسکناس جعلی از متهمان

دو تبعه خارجی که ۲۰۰ هزار دلار از یک فرد ایرانی کلاهبرداری کرده بودند به همراه ۸۰۰ هزار یورو اسکناس جعلی توسط پلیس شیراز دستگیر شدند.
 به گزارش خبرنگار انتظامی سادس سردار “احمدعلی گودرزی”، گفت: فردی با مراجعه به پلیس امنیت عمومی شهرستان شیراز مدعی می شود که دو تبعه خارجی از وی ۲۰۰ هزار دلار کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از ماموران مجرب این پلیس، تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: با توجه به سرنخ های موجود و نیز انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، ماموران موفق شدند متهمان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های پلیسی ضمن اعتراف به جرم خود، درباره شیوه کلاهبرداری معترف شدند اکثراً سوژه های خود را معمولا از تاجران و مسافران به خارج از کشور،‌ انتخاب می کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان فارس ادامه داد: متهمان به سوژه های خود می گفتند، قادر هستند با خارج کردن یک سری مواد از اسکناس واقعی و نیز انجام فعل و انفعالات شیمیایی، آن را به چهار اسکناس واقعی تبدیل کنند.

وی بیان کرد: کلاهبرداران هنگام انجام عملیات شیمیایی بر روی اسکناس های واقعی که با حضور صاحب آن صورت می گرفت، در فرصتی مناسب بسته های اسکناس واقعی را با بسته های جعلی تعویض می کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از این دو کلاهبردار، ۱۶ بسته ۵۰۰ برگی کاغذ های سیاه جعلی جهت تولید اسکناس های ۱۰۰ یورویی (مجموعا ۸۰۰ هزار یورو)، دو قوطی فلزی حاوی پودر و مواد شیمیایی و تعدادی دستکش و ماسک یک بار مصرف کشف شد.

سردار گودرزی در خاتمه گفت: تحقیقات در این زمینه برای شناسایی دیگر شاکیان پرونده از سوی پلیس ادامه دارد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *