تحلیلگر آمریکایی: روسیه همین حالا در سوریه، منطقه پرواز ممنوع دارد

[ad_1]

به گزارش سادس:

با هشدار درباره طرح کلینتون جهت ایجاد منطقه پرواز ممنوع

طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه که هیلاری کلینتون در مناظره آخر نامزدهای ریاست جمهوری باز هم آن را تکرار کرده، با هشدار تحلیلگر شورای روابط خارجی آمریکا مواجه شده است.

به گزارش مشرق، در ادامه اظهارنظرها درباره بحران سوریه، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر طرح جنجالی خود برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را تکرار کرده است.

در طول مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در آمریکا، یکی از موضوعات مهم خارجی مطرح در این مبارزات، بحران سوریه و نقطه نظرات نامزدها درباره آن بوده است.

نظرات هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ درباره سوریه با هم متفاوت است. نامزد جمهوریخواه از مواضع دولت دموکرات کنونی در قبال سوریه و مقابله با داعش به شدت انتقاد کرده است.

ترامپ خواستار مقابله مشترک با روسیه برای جنگ با تروریست‌های داعش شده و در مناظره بامداد روز گذشته گفت که «اگر از شورشی‌ها حمایت نمی‌کردیم، اوضاع سوریه این‌طور نبود» (جزئیات بیشتر).

اما کلینتون که همواره بر لزوم کناره‌گیری بشار اسد تاکید داشته، در مناظره گفت در صورت پیروزی در انتخابات از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه حمایت می‌کند تا به دمشق و مسکو فشار بیاورد.

پیش از این طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع و یا مناطق امن در سوریه با هشدار مقامات ارشد نظامی آمریکا مواجه شده است.

در همین ارتباط رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنگره گفته بود که این کار یعنی جنگ با سوریه و روسیه و «من قطعا چنین تصمیمی نخواهم گرفت» (جزئیات بیشتر).

در تازه‌ترین واکنش به تاکید کلینتون بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع، تحلیلگر شورای روابط خارجی آمریکا از این اظهارنظر انتقاد کرده و به کلینتون هشدار داده است.

«مکس آبراهامز» در توئیتر خود به نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور نظامی گسترده‌ روسیه در سوریه را یادآوری کرد.

این تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد: «همین حالا هم یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه وجود دارد. روسیه آن را در اختیار دارد».

[ad_2]

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *