شوهرم دست بزن دارد!

ديگر از زندگي با سعيد خسته شده ام ،او مدام مرا تهديد مي كند و بيشتر اوقات مرا كتك مي زند نمي دانم با رفتارهاي او چه كار كنم …

به گزارش سادس ، زن جواني كه براي طرح مشكل خود به مركز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان آمده بود گفت: “23 ساله هستم تا سوم راهنمايي بيشتر درس نخواندم بعد از آن به اصرار پدر و مادرم به كلاس خياطي رفتم ، آنها اعتقاد داشتند كه درس به درد تو نمي خورد .

هفت سال پيش در حالي كه 16 سال بيشتر نداشتم با ميل و انتخاب خانواده ام ازدواج كردم . اما امروز ديگر نمي توانم اين زندگي را ادامه بدهم شوهرم دست بزن دارد و ديگر طاقتم تمام شده ديگر از زندگي كردن با سعيد خسته شده ام ، او مدام مرا تهديد مي كند و بيشتر اوقات مرا كتك مي زند .

بعضي مواقع در حضور جمع مرا تهديد كرده و مورد تمسخر،تحقير و فحش و ناسزا قرا مي دهد . حالا هم بدون اجازه او از منزل خارج شده و به اينجا آمده ام تا از شما كمك بگيرم .

در ادامه جلسات مشاوره بعد از فرستادن دعوتنامه و چندين تماس تلفني سعيد راضي شد تا در جلسه مشاوره حضور يابد از همسر مراجع دعوت گرديد تا در مركز مشاوره حاضر شود او گفت: 30ساله هستم تا دوم دبيرستان بيشتر درس نخواندم ،شغلم رانندگي است و مشكلات مالي مرا عذاب مي دهد . به دليل مصرف مشروبات الكلي كه قبلاً داشتم دچار معده درد شديد هستم .

او با بيان اينكه نمي خواهد هيچ وقت همسرش را كتك بزند اما وقتي عصباني مي شود كنترلش را از دست مي دهد ، صحبت هايش را اين گونه ادامه داد: زماني كه كودكي بيش نبودم . اغلب اوقات شاهد درگيري و زد و خورد بين پدر و مادر بودم .

او گفت: رابطه بين پدر و مادرم خيلي سرد بود . تا اينكه مادرم در يك سانحه تصادف از ناحيه نخاع آسيب ديد و زمين گير شد . بعد از اين حادثه پدرم ازدواج مجدد كرد و من و مادرم را به حال خود رها كرد . بعد از اين اتفاق زندگي ما كلاً عوض شد . او ديگر به ما اهميتي نمي داد و نسبت به من بدرفتاري جسمي و عاطفي داشت .

پدرم زورگو و سخت گير بود، به نيازهاي من توجهي نمي كرد و از بسياري امكانات محروم بودم ، بيشتر اوقاتم در خانه سپري مي شد و شده بودم پاي ثابت تلويزيون ؛ اكثر فيلم هايي كه مي ديدم هم فيلم هاي خشن و جنگي بودند كم كم از لحاظ درسي دچار افت شديد شدم و به زور توانستم تا مقطع دوم دبيرستان تحصيل كنم.

كودك آسيب ديده امروز، پدر خشن فردا است

كارشناس مركز مشاروه آرامش فرماندهي انتظامي استان در اين باره گفت: بسياري از محققان و آسيب شناسان معتقدند افرادي كه مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند يا ديگران را مورد خشونت قرار مي دهند اظهار مي دارند كه در كودكي مورد خشونت قرار داشتند .

وي افزود: بنابراين كودكي كه مورد خشونت قرار گرفته يا شاهد خشونت والدينش بوده باشد ممكن است در آينده همسر آزار ياد كودك آزار گردد.

اين كارشناس مشاوره اظهار داشت: با در نظر گرفتن اين مسله حمايت از كودكاني كه مورد آزار و اذيت واقع شده اند در واقع باعث مي شود تا از خشونت هاي بعدي جلوگيري شود .

وي بيان داشت: به طوري كلي مي توان نتيجه گرفت كه خانواده سالم ،كانون متحد و متشكلي است كه اگر از نقطه نظر روانشناختي ، تربيتي ، اخلاقي ، قتصادي و اجتماعي از توازن كاملي برخوردار باشد و حتي المقدور وسايل و امكانات تغذيه ، تربيت و آموزش برايش فراهم مي تواند افرادي مفيد و كارآمد به جامعه تحويل دهد . چنين خانواده اي بدون ترديد مانع بروز امراض رواني ، انحراف و نابهنجاري اجتماعي مي شود .

راهكارهاي پيشگيري از خشونت خانگي

اين كارشناس مشاوره گفت:از آنجايي كه اكثر مشكلات زوجين مربوط به ارتباط آنها به صورت كلامي و غير كلامي است ، از آموزش اين مهارت ها آغاز كرديم و از اين از زوج خواستيم زماني كه با هم مشكل پيدا مي كنند وارد بحث شديد و تشنجات هيجاني نشوند و با آن به صورت ماهرانه برخورد كنند .

وي عنوان داشت: آموزش مهارت كنترل خشم از ديگر آموزشهايي بود كه در جلسات مشاوره به اين زوج جوان ارائه شد و از هريك از آنان خواسته شد كه بجاي ذره بين انداختن و تمركز بر رفتارهاي طرف مقابل بر اشتاهات خودشان متمركز شوند و سعي در رفع آنها كنند .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *