سردار پاکپور: حضور یک تیپ از ارتش در سوریه صحت ندارد/ تشکیل “قرارگاه طوایف” در سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: به تمام اهداف از پیش تعین شده عملیاتی و آموزشی در رزمایش دست یافته ایم.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پس از پایان رزمایش با حضور در یک نشست خبری، طی سخنانی درباره دستاوردهای این رزمایش گفت: تامین امنیت منطقه جنوب شرق یکی از ماموریت‌های اصلی سپاه است و ما در این رزمایش که در منطقه وسیعی آن را برگزار کردیم، تمام فرضیات مورد نظر و تهدیدات احتمالی را مورد بررسی قرار داده و براساس همه فرضیاتی که قابل تصور بود، عملیات مقابله با آن را با موفقیت اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه سپاه برای استقرار امنیت اقدامات همه جانبه می‌کند، تصریح کرد: ما فرض را بر این گذاشتیم که اگر گرفتار یک اقدام ضد امنیتی در منطقه شدیم، تمام توان خود را برای آن اقدام ضدامنیتی به کار بگیریم لذا بر همین اساس بود که ما در این رزمایش هیچ اقدام غیرواقعی و نمایشی نداشتیم و همه اقدامات ما واقعی و عملیاتی بود.

سردار پاکپور تصریح کرد: مثلا ما این تصور را که ممکن است دشمن به مناطق جمعیتی و مسکونی ما نفوذ کند را بررسی کردیم و عملیات مقابله با نفوذ را در منطقه عمومی جالق تمرین کردیم که موفقیت‌آمیز بود؛ عملیات هلی‌برن را توسط تیپ 33 المهدی انجام دادیم و عملیات ورود به ساختمان‌ها را توسط یگان صابرین با موفقیت انجام دادیم لذا اگر اتفاقی ضدامنیتی رخ دهد، همین نیروها را به سرعت به منطقه اعزام خواهیم کرد تا اجرای عملیات کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه از تحقق همه اهداف عملیاتی و آموزشی در رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) خبر داد و تصریح کرد: ما قرارگاه طوایف را نیز راه‌اندازی کردیم که این قرارگاه از طریق بی‌سیم با دسته‌های رزمی خود در ارتبا ط بود و ماموریت لازم را انجام می‌داد.

سردار پاکپور با بیان اینکه کمک به مردم منطقه و رفع مشکلات آنها از جمله‌ برنامه‌های سپاه است، خاطرنشان کرد: در حین انجام رزمایش وقتی دیدیم مردم سیستان به دلیل سیل نیازمند کمک هستند، برخی نیروهای خود را همراه با دو بالگرد به آنجا اعزام کردیم تا مشکلات را رفع کنند چرا که ما قائل به رفع مشکلات مردم هستیم و توسعه را متعاقب امنیت می‌دانیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به حضور هوانیروز سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص) نیز گفت: گرچه توان بالگردی ما درحد مطلوب نیست اما مناسب است البته امیدواریم به سرعت توان هوانیروز نیروی زمینی سپاه به حد مطلوب برسد.

سردار پاکپور با بیان اینکه برخی سلاح‌ها برای حفاظت و حراست از پاسگاه‌های مرزی که الکترونیکی بوده و توسط جهاد خودکفایی سپاه تولید شده‌اند، در رزمایش تست شده است، گفت: این تست‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

وی امنیت و توسعه را متقابل با هم دانست و اظهار داشت: من امروز به آقای لاریجانی هم گفتم که باید مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان در برنامه توسعه لحاظ شود چرا که امنیت و توسعه رابطه متقابل با یکدیگر دارند.

خبرنگاری از وی در مورد حضور نیروهای ویژه ارتش در سوریه پرسید که وی در پاسخ تصریح کرد:‌ اینکه بگویند حضور ارتش در سوریه در حد یک تیپ است، صحت ندارد بلکه برخی از برادران ارتشی ما جهت ماموریت مستشاری در سوریه حضور دارند؛ حضور نیروهای سپاه و ارتش در سوریه مستشاری است.

وی در پایان با بیان اینکه پیام رزمایش پیامبر اعظم(ص) به مردم منطقه پیام امنیت است، گفت: پیام ما به کشورهای همسایه آن است که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم آماده همکاری بیشتر است و ما از تمام توان و قدرت خود برای مقابله با تروریسم استفاده خواهیم کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *