تقويت همکاری و روابط پليس ايران و اوگاندا در دستور کار

فرمانده ناجا ضمن اشاره به همکاري دوجانبه پليس ايران و اوگاندا گفت: آمادگي داريم دانش و تجربه پليسي خود را در اختيار پليس اوگاندا قرار دهيم.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “حسين اشتري” در ديدار با جانشين رئيس پليس اوگاندا ضمن خيرمقدم به ژنرال آچولا جانشين رئيس پليس اوگاندا و هيئت همراه اظهار کرد: اميدواريم سفر اين هيئت به جمهوري اسلامي ايران و بازديد از نمايشگاه ايپاس و همچنين بخش هاي مختلف پليس ايران دستاوردهاي خوبي براي پليس کشور اوگاندا داشته باشد و اين هيئت به اهداف مورد نظر دست يابند.

وي افزود: ما براي مردم و پليس کشور اوگاندا احترام قائليم و روابط ميان اين دو کشور از سال هاي گذشته شروع شده است در واقع تعاملات پليس ايران و اوگاندا سابقه ديرينه دارد.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به امضاي تفاهم نامه هاي پيشين ايران و اوگاندا عنوان کرد: در خصوص ادامه همکاري ها ، انتقال دانش و تجربه پليسي به اين کشور آمادگي داريم و مي توانيم در خصوص توسعه همکاري ها گام هاي مطلوب تري برداريم.

وي خاطر نشان کرد: هدف جمهوري اسلامي ايران از تعامل با پليس کشورهاي ديگر همچون اوگاندا، انتقال تجربيات دوجانبه و دوسويه است تا مأموريت هايي که بر عهده پليس دو کشور است را به خوبي انجام دهيم.

سردار اشتري مطرح کرد: يکي از وظايف اصلي پليس مقابله و مبارزه با جرايم سازمان يافته از جمله تروريسم است که در اين زمينه نيز آمادگي همکاري با پليس کشور اوگاندا را داريم.

وي مطرح کرد: مجموعه هاي نظامي ، انتظامي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران آمادگي همکاري در زمينه تبادل دانش و تجربه را با پليس اوگاندا دارند و اقداماتي هم در اين زمينه صورت گرفته است.

وي بيان کرد: آموزش يکي از درخواست هاي پليس اوگاندا از پليس ايران است که بستر همکاري در اين زمينه نيز وجود دارد و مي توانيم بر مبناي نيازسنجي و توافقات صورت گرفته با پليس اين کشور همکاري را داشته باشيم.

توانمندي هاي پليس ايران مثال زدني است

گفتني است، جانشين رئيس پليس اوگاندا نيز در اين ديدار با اشاره به توانمندي هاي پليس ايران خواستار توسعه روابط پليس دو کشور شد.

ژنرال آچولا اظهار کرد: پليس ايران داراي دانش و مهارت مطلوبي است و در خصوص ادامه همکاري ها با پليس ايران تأکيد داريم.

وي ضمن تقدير از مهمان نوازي پليس ايران بيان کرد: اولويت هايي را در خصوص نوع همکاري با پليس ايران در نظر داريم که آموزش پذيري از پليس ايران يکي از اين اولويت ها است .

سفير کشور اوگاندا در ايران نيز ضمن اشاره به ظرفيت و توانمندي پليس ايران بر توسعه همکاري هاي دوجانبه تأکيد کرد.

گفتني است، در اين ديدار هدايايي به رسم يادبود از طرف فرمانده ناجا به جانشين رئيس پليس اوگاندا و هيئت همراه تقديم شد. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *