با رویکرد” عدالت ترمیمی”،به مخلان نظم و امنیت مشاوره داده می شود

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به طرح تشکیل شورای معتمد پلیس در قم، گفت:در این طرح افراد خاطی در محلات شناسایی و جهت دوری شان از جامعه مشاوره دریافت می کنند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ”حمیدرضا اسدی” در حاشیه جلسه شورای معتمد پلیس در قم با اشاره به لزوم امنیت پایدار در جامعه برای برقراری نظم اجتماعی، اظهارداشت:دراین راستا پلیس به عنوان عامل ایجاد فضای مناسب و بستر شایسته در ارتقاء فرهنگ عمومی اقدام می کند.

به گفته وی این فرهنگ سازی می بایست براساس آموزش و مشاوره هایی بوده که طبق بررسی و آسیب شناسی در سطح جامعه انجام می شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود:مردم براساس فرهنگ اسلامی در محلات گرد مساجد جمع می شوند که با فعال کردن و تقویت شورای معتمد مساجد، برخی از مشکلات شان را با رویکرد مشاوره اسلامی و همچنین عدالت ترمیمی می توان حل کرد.

وی ادامه داد:در این راستا حوزه علمیه اقدامات خوبی انجام داده و با حضور ائمه مساجد برای تامین نیروی مشاوره اسلامی با همکاری بسیج و نیروی انتظامی با سابقه درخشانی که داشته در مساجد توانسته نقش آفرینی کند.

سرهنگ اسدی افزود:نیروی انتظامی نیز با استفاده از ظرفیت این مساجد توانسته شورایی را تحت عنوان شورای معتمد پلیس پایه گذاری و از ظرفیت های مردمی استفاده کند.

وی با اشاره به آسیب شناسی محلات، ادامه داد:پلیس با هماهنگی امام جماعت محلات، محله مورد نظر را آسیب شناسی و آموزش مردم در دستور کار قرار می گیرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود:تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده و مردم معضلات محله و مشکلات شان را مطرح و با توجه به آسیب شناسی هایی که انجام می شود، عناصر بی نظمی اجتماع شناسایی و به افراد خاطی مشاوره داده می شود تا از جامعه مجرمین دورشوند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *