با رويکرد” عدالت ترميمي”،به مخلان نظم و امنيت مشاوره داده مي شود

جانشين فرماندهي انتظامي استان با اشاره به طرح تشکيل شوراي معتمد پليس در قم، گفت:در اين طرح افراد خاطي در محلات شناسايي و جهت دوري شان از جامعه مشاوره دريافت مي کنند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ”حميدرضا اسدي” در حاشيه جلسه شوراي معتمد پليس در قم با اشاره به لزوم امنيت پايدار در جامعه براي برقراري نظم اجتماعي، اظهارداشت:دراين راستا پليس به عنوان عامل ايجاد فضاي مناسب و بستر شايسته در ارتقاء فرهنگ عمومي اقدام مي کند.

به گفته وي اين فرهنگ سازي مي بايست براساس آموزش و مشاوره هايي بوده که طبق بررسي و آسيب شناسي در سطح جامعه انجام مي شود.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم افزود:مردم براساس فرهنگ اسلامي در محلات گرد مساجد جمع مي شوند که با فعال کردن و تقويت شوراي معتمد مساجد، برخي از مشکلات شان را با رويکرد مشاوره اسلامي و همچنين عدالت ترميمي مي توان حل کرد.

وي ادامه داد:در اين راستا حوزه علميه اقدامات خوبي انجام داده و با حضور ائمه مساجد براي تامين نيروي مشاوره اسلامي با همکاري بسيج و نيروي انتظامي با سابقه درخشاني که داشته در مساجد توانسته نقش آفريني کند.

سرهنگ اسدي افزود:نيروي انتظامي نيز با استفاده از ظرفيت اين مساجد توانسته شورايي را تحت عنوان شوراي معتمد پليس پايه گذاري و از ظرفيت هاي مردمي استفاده کند.

وي با اشاره به آسيب شناسي محلات، ادامه داد:پليس با هماهنگي امام جماعت محلات، محله مورد نظر را آسيب شناسي و آموزش مردم در دستور کار قرار مي گيرد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم افزود:تاکنون استقبال خوبي از اين طرح شده و مردم معضلات محله و مشکلات شان را مطرح و با توجه به آسيب شناسي هايي که انجام مي شود، عناصر بي نظمي اجتماع شناسايي و به افراد خاطي مشاوره داده مي شود تا از جامعه مجرمين دورشوند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *