ایجاد ابزارهای جدید تامین مالی/ سیاست ثبات بازارها به هدف خورد

رییس کانون بانک های خصوصی با تاکید بر ضرورت توسعه ابزارهای بدهی برای تامین منابع مورد نیاز بخش خصوصی گفت: دولت در آرام کردن بازارها و ایجاد ثبات موفق بوده است.

به گزارش  سادس به نقل از رویکرد کوروش پرویزیان، درباره شرایط فعلی اقتصادی کشور و بیم از دست رفتن روند رو به رشد اقتصادی، گفت: این موضوع بسیار مهم به سیاست های عمومی دولت بر می گردد و همچنین هماهنگی سیاست های مختلفی از جمله مالی،‌ ارزی،‌ تجاری و پولی که در حوزه اقتصاد اعمال می شود در این بخش مورد نیاز است.

رییس کانون بانک های خصوصی اظهارداشت: دولت در زمینه ثبات و سیاست های پولی که از طریق بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در دوره جدید دنبال کرده موفق بوده و توانست ثبات نسبی ایجاد کند.

پرویزیان با اشاره به وجود ثبات در اقتصاد و آرامش بازارها بیان داشت: حفظ این روند پایه اولیه موضوع چشم انداز رشد پایدار است، یعنی اگر در یک دوره بلندمدت تری بتوانیم شرایط رشد اقتصادی را حفظ کنیم زمینه برای رشد فراهم می شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی که بسیار مهم و حائز اهمیت است چشم انداز سرمایه گذاری در کشور است که به پس انداز و ورود سرمایه خارجی ارتباط پیدا می کند. ما اگر بتوانیم شرایط سیاسی و محیط بیرونی را مدیریت کنیم به نحوی که فضای کسب و کار احساس امنیت داشته باشد،‌ سرمایه گذاری داخلی و خارجی اتفاق می افتد و رشد اقتصادی محقق می شود.

مدیرعامل بانک پارسیان اظهارداشت: توسعه ابزارهای بدهی در کشور در حال حاضر ضرورت دارد و تعمیق بازار بدهی به ما کمک می کند که زمینه های دسترسی سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم باشد برای اینکه آنها بتوانند نسبت به توسعه کسب و کار و فعالیت خود اقدام کنند.

به گفته پرویزیان،‌ بخش بعدی کار به تقاضای موثر در جامعه ارتباط پیدا می کند یعنی ما هم طرف عرضه را باید مورد توجه قرار بدهیم و هم به تقاضای موثری که در بازار ایجاد می شود باید توجه کنیم.

رییس کانون بانک های خصوصی تصریح کرد: در تولیداتی که حوزه های مختلفی مانند سیمان،‌ فولاد، لوازم خانگی و غیره دارند باید بازار مصرف مطمئنی وجود داشته باشد که این زمینه رشد ادامه داشته باشد و این موضوع نیز بسیار مهم است.

مدیرعامل بانک پارسیان به شرایط سیاسی بیرونی کشور نیز اشاره کرد و گفت:‌ وجود ناآرامی های منطقه، مسئله داعش، ناامنی های عراق،‌ سوریه،‌ افغانستان و غیره به عنوان زمینه های تهدید برای بازارهای صادراتی کشور ما محسوب می شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *