اعجاز بانک قرض الحسنه رسالت در سود آوری طی ۹ ماه

سود خالص بانک قرض الحسنه رسالت در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه سال ۱۳۹۴ به رقم ۱۱۷ ریال رسید. این در حالی بود که در دوره مشابه در سال قبل از آن این بانک بیش از ۶۰۲ ریال زیان شناسایی کرده بود و به موفقیت بزرگی دست یافته است .

به گزارش سادس به نقل از رویکردبر اساس صورتهای مالی بانک قرض‌الحسنه که روز گذشته منتشر شد این بانک در ۹ ماه منتهی به آذر ماه سال ۱۳۹۴ بدهی به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی را بیش از ۹۵ درصد کاهش دهد. هرچند در مقابل بدهی به بانکها را حدود ۲۲۰ درصد افزایش دهد اما بانک قرض الحسنه بدهی به بانک مرکزی را از ۱هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال به ۶۱ میلیارد ریال رساند که جالب توجه است.

بر اساس این صورتهای مالی حسابرسی نشده بانک قرض الحسنه رسالت ، مجموع درآمد بانک رشد ۱۱۸ درصدی را تجربه کرده و از رقم ۹۷۷.۶۳۳ میلیون ریال به رقم ۲.۱۳۰.۹۶۷ میلیون ریال رسید .

بانک قرض الحسنه رسالت در پایان سال مالی ۱۳۹۳اعلام کرده بود که حدود ۵۹۱ ریال زیان داشته و نمی تواند به سهامداران خود سودی اعطا کند اما در سال ۹۴ این بانک از زیان خارج شده و توانست طی ۹ ماه ۱۱۷ ریال سود را محقق کند و با توجه به زیان ۶۰۲ ریالی ۹ ماهه سال ۹۳ این سود بسیار قابل توجه خواهد بود.

از طرف دیگر سود خالص بانک در طی این دوره به رقم ۵۷ میلیارد ریال رسید این در حالی است که طی دوره مشابه در سال قبل از آن بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال زیان از سوی بانک اعلام شده بود و در پایان سال مالی ۹۳ بیش از ۲۹۵ میلیارد ریال زیان محقق شده بود.

گفتنی است که بانک قرض الحسنه رسالت با ۵۰۰ میلیون سهم در بازار معاملات توافقی پایه فرابورس دادوستد می شود .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *