96گيت براي کنترل مدارک و خروج زائران از مرز، تعبيه شده است

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه 96 گيت براي کنترل مدارک و خروج زائران از مرز، تعبيه شده است، گفت: در دهه اول محرم امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، ميزان تردد زائران از مرز بين المللي مهران حدود 26 درصد افزايش يافته است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس سردار “نورعلي ياري”،با بيان اينکه در دهه اول محرم سال جاري 94 هزار و 949 زائر از مرز مهران تردد داشته اند، گفت: اين آمار در مدت مشابه سال قبل 74 هزار و 912 نفر بوده است.

وي با اعلام اينکه مجموعه انتظامي استان همپاي ديگر نهادها و دستگاه هاي خدمتگزار، براي ميزباني از زائران عتبات عاليات آمادگي کامل دارد،اظهار داشت: نيروي انتظامي، امسال تمام امکانات و زمينه هاي خدمتگزاري را براي برگزاري هر چه باشکوه تر کنگره عظيم اربعين، فراهم ساخته است.

فرمانده انتظامي استان ايلام با بيان اينکه تعداد 96 گيت براي کنترل مدارک و خروج زائران از مرز، تعبيه شده است ، گفت: اين گيت ها به تناسب جمعيت، فعال مي شوند.

وي با اشاره به اينکه در دهه اول محرم امسال از خروج تعدادي کساني که فاقد گذرنامه، ويزا و مدارک معتبر براي عبور از مرز بوده اند، جلوگيري شد، بيان داشت: خروج زائران از مرز صرفاً با گذرنامه و ويزاي معتبر صورت مي گيرد و از خروج افراد فاقد مدارک و مستندات قانوني، قطعاً جلوگيري مي شود.

سردار ياري افزود: افراد بايستي از به همراه داشتن گذرنامه و ويزاي ديگران براي خروج از مرز جداً خودداري کنند چرا که صاحبان اين مدارک بايد شخصاً حضور داشته باشند و با مدارک و مستندات ديگران نمي توان از مرز خارج شد.

وي با اشاره به اينکه در صورت مشاهده گذرنامه و ويزاي افراد غايب، اصل مدارک آنان ضبط و از خروج فرد يا افراد حامل اين مدارک از مرز نيز جلوگيري مي شود و متخلف يا متخلفان تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت، تصريح کرد: در پايانه مرزي مهران هيچ گونه اقدامي در خصوص صدور ويزا و گذرنامه صورت نمي گيرد و زائران بايستي از مبادي مربوطه و اعلام شده، گذرنامه و رواديد معتبر خود را اخذ کنند و سپس روانه اين مرز بين المللي شوند.

فرمانده انتظامي استان ايلام مرز بين المللي مهران را امن ترين و نزديک ترين مرز زميني کشور براي سفر به عتبات عاليات ارزيابي و تأکيد کرد: خوشبختانه در چند سال اخير اقدامات و خدمات مطلوبي در حوزه هاي زيرساختي اين مرز به انجام رسيده است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *