زائران شهر کريمه اهل بيت(ع) از نقص فني خودرو نگران نباشند

رئيس پليس امنيت عمومي استان گفت: چنانچه خودرويي در جاده هاي منتهي به شهر قم دچار نقص فني شود به صورت رايگان خدماتي شامل امداد خودرو، واحداقامتي، پذيرايي و همچنين بسته هاي فرهنگي در اختيار زائران قرار خواهد گرفت.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ”جواد قنبري”در جلسه اي با مسئولان امداد خودرو استان ، با اشاره به اينکه شهر مقدس قم از جايگاه ويژه اي در ابعاد ملي و بين المللي برخوردار است، تاکيد کرد: لازم است با اتخاذ تمهيدات مناسب زمينه خدمت رساني بيشتر به زائران فراهم شود.

رئيس پليس امنيت عمومي استان با بيان اينکه در سطح استان قم تعداد پنج شرکت امدادخودرو با بيش از 100 عضو فعاليت دارند، بر ضرورت ساماندهي شرکت هاي امدادخودرو تاکيد کرد.

وي افزود: در اين رابطه هماهنگي هاي لازم با پليس راه استان و همچنين اداره نظارت بر اماکن عمومي، اتحاديه، اتاق اصناف، شرکت هاي امدادخودرو و حمل و نقل و پايانه ها به عمل آمده و مطالعات اوليه پيرامون چگونگي اجراي اين طرح صورت گرفته شده است.

سرهنگ قنبري اظهار داشت: همچنين به منظور نظارت مستمر و لحظه اي فعاليت گروه هاي امدادخودرو، پيشنهاد طراحي سامانه اي تحت عنوان امداديار ارائه شده که در دست بررسي است و به محض تصويب در استان قم اجرايي خواهد شد.

وي ادامه داد: همچنين پيشنهادي به ستاد تسهيلات زائران استان قم ارائه شده است تا به نحوي برنامه ريزي شود که چنانچه خودروي زائران در جاده هاي منتهي به شهر قم دچار نقص فني شد و سرنشينان نياز به محل اقامت داشتند، به صورت رايگان واحد اقامتي و وسايل پذيرايي به همراه بسته هاي فرهنگي در اختيارشان قرار گيرد و البته اين اقدام در ايام تعطيلات نوروزي صورت گرفته است و چنانچه مورد تاييد مسئولان استان قرار گيرد، در طول سال اين خدمات ارائه خواهد شد.

سرهنگ قنبري عنوان کرد: اين طرح علاوه بر ابعاد خدماتي، در حوزه هاي امنيتي نيز بسيار تاثيرگذار خواهد بود و راه هر گونه اعمال خلاف قانون را بر افراد سودجو خواهد بست، چراکه در اين طرح قرار است کليه افراد شاغل در شرکت هاي امدادخودرو ضمن استعلام سوابق و بررسي صلاحيت، شناسنامه دار شوند و به هيچ فردي خارج از چارچوب تعيين شده، اجازه فعاليت داده نخواهد شد.

وي گفت: همچنين قرار است کليه خودروهاي امدادي مجهز به سيستم GPS و هم چنين سنسورهاي حمل خودرو شوند تا دقيقا مشخص گردد در هر لحظه در چه مسير و در حال انجام چه اقداماتي هستند و با هماهنگي پليس راه نيز خودروهاي فاقد مجوز توقيف خواهند شد.

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم خاطر نشان کرد: اين اقدام براي اولين بار در سطح کشور و به منظور افزايش ميزان تسهيلات براي زائران و جلوگيري از بروز هر گونه تبعات انتظامي و امنيتي صورت مي گيرد. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *