اقتدار پليس ؛ مبتني بر قانون و مشروعيت است

فرمانده انتظامي استان، گفت : آنچه امروز موجب افزايش احساس امنيت در بين مردم شده، اقتدار پليس مبتني بر قانون و مشروعيت است که در خدمت به مردم به کار گرفته مي شود.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سرهنگ “مهدي انصاري” در جمع کارکنان انتظامي استان ضمن تسليت ايام شهادت اباعبدالله حسين (ع) از تلاش‌هاي پليس استان در برقراري نظم و امنيت مراسم‌هاي دهه اول ماه محرم ، کنگره ملي شهداي استان و فعاليت هاي چشمگير همکاران در هفته ناجا تقدير کرد و اظهار داشت: عزاداري امسال بدون هيچ مشکل امنيتي و ترافيکي برگزار شد.
وي داشتن نيت الهي را ملاک ارزش‌گذاري تمام فعاليت‌ها و اقدامات توصيف کرد و افزود: خدمت با انگيزه و کسب رضايت الهي، رمز موفقيت ناجا در انجام وظايف و اجراي مأموريت‌هاست.
فرمانده انتظامي استان با تأکيد بر اهميت رعايت نظم و انضباط فردي و اجتماعي به ويژه در مجموعه کارکنان ناجا تصريح کرد: التزام پليس به انضباط در نوع نگاه مردم و اعتماد آنان به ناجا نقش مؤثري دارد.
سرهنگ انصاري در ادامه بيان داشت : سرمايه اجتماعي بر سه عنصر ارتباط، اعتماد و مشارکت استوار است و بر همين اساس، پيوستگي حلقه ارتباطي بين پليس، مردم، سازمان‌ها و دولت موجب افزايش اقتدار مبتني بر مشروعيت مي‌شود و پذيرش اين مشروعيت در جلب اعتماد عمومي به پليس و در نتيجه افزايش احساس امنيت در بين شهروندان موثر است.
وي يادآور شد: به طور کلي ،رويکرد اخير ناجا، توسعه جامعه محوري به عنوان يک هدف اصلي است که هر چه ارتباط و اعتماد طبقات اجتماعي نسبت به پليس افزايش يابد گرايش مردم نسبت به فعاليت‌هاي داوطلبانه و به عبارتي، مشارکت در حفظ نظم و امنيت افزايش مي‌يابد.
اين مقام ارشد انتظامي در استان گفت: مردم‌مداري به معناي حقوق شهروندي، کرامت انساني و توجه به خواسته‌هاي مشروع مردم است و تحقق اين امر اقتداري باارزش براي پليس است.
وي با بيان اينکه ‌تلاش ناجا براي تقويت حوزه‌هاي پيشگيري با افزايش ميزان مشارکت دستگاه‌ها و مردم است‌، گفت‌: توليد امنيت و ايجاد احساس امنيت ‌با مشارکت عمومي تحقق مي‌پذيرد.
فرمانده انتظامي استان کهگيلويه و بويراحمد در پايان با اشاره به اينکه هدف پليس خدمتگزاري به مردم است، گفت: پليس نيازمند تعاملي دو سويه است و بايد با پرهيز از برخوردهاي غلط، مردم را در امر ارتقاي امنيت و افزايش سطح آرامش رواني جامعه مشارکت دهد.#
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *