تجربه مثبت طرح تجميع خطوط 110 گلستان به عنوان پايلوت در كشور

فرمانده انتظامي استان از اجراي طرح هدفمند و موفقيت‌آميز تجميع خطوط 110 به عنوان پايلوت در سطح كشور خبر داد.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس،‌ سردار”علي‌اكبر جاويدان” در حاشيه بازديد از مركز فوريت‌هاي پليسي 110، با تاكيد بر مقوله امنيت و مشاركت مردم‌ گفت: رشد، توسعه و بالندگي كشور در سايه امنيت حاكم بر جامعه محقق مي شود.

وي گفت: امنيت پايدار با مشاركت و همراهي مردم محقق مي‌شود و مردم نقش مهم و تاثيرگذاري در توليد امنيت دارند.

اين مقام ارشد انتظامي استان، مهم‌ترين پشتوانه براي اقتدار پليس را اعتماد مردم دانست و گفت: همدلي ميان مردم و پليس تضمين كننده امنيت در جامعه است.

وي با اشاره به اقدامات و فعاليت هاي گسترده پليس در ارائه خدمات به مردم، ‌تصريح كرد: در همين راستا مركز فوريت‌هاي پليسي 110 راه اندازي كه هدف مهم از راه اندازي اين مركز، ايجاد احساس امنيت و آرامش و برخورد سريع پليس با جرايم مشهود در جامعه بوده است.

سردار جاويدان در ادامه با تاكيد بر تكريم ارباب رجوع و رسيدگي به موقع به مسائل و مشكلات مردم،‌ خاطرنشان كرد: در همين راستا طرح تجميع خطوط 110 به عنوان پايلوت در استان گلستان عملياتي شد.

وي بيان داشت: اين طرح در اجراي ابلاغيه صادره از ناجا و به صورت آزمايشي در مركز فوريت‌هاي پليسي 110 استان عملياتي كه در ارزيابي هاي صورت گرفته داراي محاسن و مزيت هاي فراواني بوده است.

سردار جاويدان ساماندهي وضعيت دريافت اخبار و گزارشات از امدادخواهان، ارتقاء مديريت بر فرآيند دربافت اخبار، ابلاغ و اجراي ماموريت‌هاي فوريتي از طرف ماموران را از جمله محاسن اين طرح عنوان كرد و گفت: طرح تجميع خطوط 110 علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه مالي، تجهيزاتي و نيروي انساني،‌ موجب ارتقاء صحت و دقت در آمارها و فراهم شدن اماكن بهره گيري از سامانه تحليلي جغرافياي جرم در سطح استان شده است.

فرمانده انتظامي گلستان اضافه كرد: سيستم ها و سامانه هايي كه در اين حوزه به كارگيري شده‌اند بايستي به‌روزرساني شده و با بهره‎‌گيري از تجهيزات و فناوري روز،‌ كاركردهاي اين طرح نيز ارتقاء يافته تا ضمن سرعت و دقت در اجراي ماموريت‌ها،‌ رضايتمندي مردم را نيز به دنبال داشته باشد.

سردار جاويدان با بيان اينكه طرح تجميع خطوط 110 به عنوان يك تجربه مثبت مي‌تواند در ساير استان‌هاي كشور نيز عملياتي شود‌، خاطرنشان كرد: پليس معتقد است با همبستگي ميان مردم و پليس در حوزه نظم و امنيت اجتماعي، تحقق امنيت مطلوب ميسر خواهد بود.

رئيس مرکز عمليات بازرسي كل ناجا نيز در جريان اين بازديد اجراي اين طرح را مفيد و ارزشمند عنوان كرد و گفت: اين طرح مي‌تواند به عنوان الگويي هدفمند براي ساير استان‌هاي كشور عملياتي شود.

سردار”فرامرز اخلاقي” همچنين گفت: با اجراي اين طرح علاوه بر رسيدگي به موقع به مسائل و مشكلات انتظامي، از ‌برخي نارضايتي‌هاي مردمي از عملكرد پليس پيشگيري خواهد شد.

گفتني است در طرح تجميع خطوط 110 كه از سال گذشته در استان گلستان عملياتي شد، كليه خطوط مراكز 110 شهرستان‌ها در مركز استان مستقر و پس از تماس تلفني شهروندان با تلفن 110، اپراتور مركز استان جوابگو و پس از شنيدن درخواست امدادخواه مراتب به حوزه‌هاي مربوطه ابلاغ مي شود.

لازم به ذكر است با اجراي اين طرح نظارت، كنترل و هدايت واحدهاي عملياتي نيز بيشتر شده و رضايتمندي مردم از عملكرد پليس 110 افزايش يافته است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *