تقدیر معاون رئیس جمهور از حمایت کوثر در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی

عصر روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه مراسم امضاء تفاهم نامه تامین تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق مورد نیاز برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور با استفاده از ظرفیت صنایع دفاعی کشور با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه ، وزاری دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر برگزار شد.

به گزارش  سادس به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر، هدف از انعقاد این تفاهم نامه افزایش تولیدات دفاعی و تامین تجهیزات و بکارگیری فناوری های نوین برای چهار گروه محیط بانان،جنگل بانان، یگان های گشت دریایی و تامین آب شرب جامعه عشایری است. در این راستا میزان تسهیلات پرداختی به سازمان جنگل ها و مراتع، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان شیلات و سازمان امور عشایر ایران مجموعا ۲۲۵ میلیارد تومان می باشد.

بر اساس این گزارش، موسسه اعتباری کوثر در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از سیاست های دولت تدبیر و امید در حفاظت از محیط زیست نسبت به تامین مالی تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق مورد نیاز برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور نموده است. طبق تفاهم نامه منعقده سازمان برنامه و بودجه وظیفه راهبری و تضمین اصل و فرع تسهیلات و نظارت بر حسن اجرای کار را برعهده دارد. همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عامل تولید و تامین تجهیزات و ماشین آلات و پشتیبانی پس از فروش و آموزش می باشد.

این گزارش می افزاید؛ براساس توافقات انجام شده قرار است مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، ۳۷ میلیارد تومان به سازمان حفاظت محیط زیست، ۴۰ میلیارد تومان به سازمان امور عشایر و ۴۵ میلیارد تومان به سازمان شیلات جهت تامین تجهیزات تعلق گیرد.

محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید مباهات می کند که هزینه هایی را انجام داده که ما انها را سرمایه گذاری می دانیم .

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: از موسسه اعتباری کوثر که باعث حذف و جبران وقفه تامین مالی برای تهیه این تجهیزات طی سالهای آینده شده است تشکر می کنیم، بالطبع اقدام موسسه اعتباری کوثر نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر و تقدیس می باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سردار حسین دهقان در مراسم امضای تفاهمنامه «تامین تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق مورد نیاز برای حفاظت از محیط‌ زیست و منابع طبیعی کشور» با استفاده از ظرفیت صنایع دفاعی با تأکید بر استفاده از توان و تولیدات داخلی گفت: وزارت دفاع حاضر است برنامه توسعه راه‌آهن کشور را اجرایی کرده و در این مسیر کار را با کیفیت و استاندارد جهانی عملیاتی کند.

معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با استقبال از این توافق و حمایت موسسه اعتباری کوثر اعلام کرد: طبق هماهنگی‌هایی انجام شده با وزارت دفاع تاکنون آمار آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده تا ۵۰ درصد کاهش داشته است، به‌طوری که در سال جاری ۱۲ استان کشور به هیچ عنوان آتش‌سوزی رخ نداده است.

در پایان مراسم تفاهمنامه تفاهم نامه تامین تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق مورد نیاز برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور با استفاده از ظرفیت صنایع دفاعی کشور از سوی طرفین به امضاء رسید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *